چند خبرکوتاه از اتاق بازرگانی قم

سپهر اقتصاد-جلسه کارشناسی شورای گفتگو در خصوص مشکلات بیمه کارآفرین اقتصادی  در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی با حضور مدیرکل سازمان تامین اجتماعی و برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی در این جلسه با توجه به چهار محور مصوبات قبلی شورای گفتگو در مورد موسسه های حسابرسی، ورود به حساب های کارآفرینان بیش از یکسال، تغییر ترکیب هیات های بدوی و تجدیدنظر و ارزیابی مستحدثات واحدهای اقتصادی برای محاسبه بیمه ساخت و ساز آنها مربوط به سال‌های قبل مورد بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید

 در این جلسه که نایب رئیس اتاق بازرگانی  مهندس اللهیاری و نماینده اتاق بازرگانی در هیئت‌های تجدیدنظر حل اختلاف بیمه‌ای  علی خاکی و همچنین کارفرمایان شرکتها حضور داشتند نسبت به موارد فوق پیشنهاداتی را ارائه نمودند

 پس از این پیشنهادات مقرر شد مکاتبه در سطح ملی برای تغییر در ترکیب هیئت ها و حضور نمایندگان اداره کار به جهت تعادل بخشی از تصمیمات خروجی آنها با توجه به اینکه ترکیب هیئت های موجود به نفع بیمه بوده و اکثر مصوبات آنها در تعارض با منافع کارآفرینان قرار دارد انجام گیرد.

 همچنین مصوب شد تعرفه‌های فهرست بها در سازمان برنامه و بودجه برای ارزیابی  مستحدثات در سال اجرا ملاک قرار گیرد

در ادامه این جلسه مکاتبه با نهادهای فرا استانی نظیر وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی به منظور استقلال موسسه های حسابرسی بیمه در استان‌ها و قرار گرفتن مسئولیت اجرای در عملکرد آنها تحت نظارت مدیران کل تامین اجتماعی در استان ها از دیگر مصوبات این جلسه بود

 در پایان جلسه کارشناسی شورای گفتگو مقرر شد امتناع نمودن سازمان تامین اجتماعی از ورود به حسابهای کارفرمایان غیر از سال مورد بررسی برابر مصوبه ستاد تسهیل کشور در اولین جلسه شورای گفتگوی اصلی دولت و بخش خصوصی مطرح و تصمیم‌گیری لازم به عمل آید.

اولین تورنمایشگاهی کانون بانوان بازرگان قم، 24 آبان برگزارشد.

 به منظور آشنایی بانوان کار افرین استان، تور نمایشگاهی برای اعضاء کانون زنان بازرگان قم، برنامه ریزی و اجرا شد تا زمینه تعاملات زیادتری فراهم گردد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی در این تور،   دکتر صدیق مشاور اموربانوان استانداری که بادیدگاهی روشن و دقیق در مورد نمایشگاه و اشتغال زایی بانوان مواردی را مطرح و مقرر شد در جلسات اصلی کانون پیگیری لازم صورت پذیرد.

در این نمایشگاه واحدهای صنایع فلزی، برق و الکترونیک صنایع شیمیایی و سلولزی، صنایع نساجی، چرم و کفش، صنایع غذایی دارویی و بهداشتی و همچنین نمایندگان خوشه‌های صنعتی حضور دارند.

این برنامه با حضور هیئت مدیره وبرخی اعضاء کانون شامل بازدید از نمایشگاه ویترینی، کارخانه آریاناپلاست و مذاکره جمعی همراه بود.

بازدید نشگاه صنعتی ق از نگاه دایمی  های صنعتی قم

در حاشیه افتتاح کافه صدا به طراحی دانشگاه صنعتی قم در شهرک صنعتی شکوهیه ریاست دانشگاه همراه با معاونین و کارشناسان دفتر ارتباط با صنعت و دانشگاه صنعتی قم از نمایشگاه دائمی توانمندی‌های صنعتی و معدنی استان بازدید به عمل آوردند

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی در این بازدید با توجه به استقرار بیش از ۱۲۰ واحد صنعتی در نمایشگاه ویترینی چگونگی همکاری بین واحدهای صنعتی و نیازمندی‌های آنها با اساتید دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفت

در این بازدید مقرر شد یک ارتباط سازمان یافته برای فعالیت های آینده توسط اتاق بازرگانی و دانشگاه صنعتی قم به وجود آید

 در مراسم بازدید تولیدات شاخص استان در زمینه صنایع فلزی قطعه‌سازی و کالاهای صادراتی استان مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر