چند خبر کوتاه اقتصادی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم/اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگران

سپهر اقتصاد-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درنشست اتاق فکر تعاون استان قم، با حضور فعالان بخش های مختلف علمی، اجرایی، تعاونی و حاکمیتی در استان قم برگزار شد گفت:شرایط خوبی در حوزه مدیریت کشور ایجاد شده است که جوانان به عرصه کار و مدیریت کشور دعوت می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم،  مصطفی کاویانی افزود: شرایط خوبی در حوزه مدیریت کشور ایجاد شده است که جوانان به عرصه کار و مدیریت کشور دعوت می شوند.

وی افزود: موقعیت بسیار خوبی برای اصلاح قوانین دست و پاگیر در حوزه کار و اشتغال ایجاد شده است و باید از آن استفاده کرد.

وی یادآور شد: باید موارد و تغیرات در حوزه کسب و کار و تعاون را در جلسات تخصصی بررسی کرده و ثبت تعاونی باید یک روزه انجام شود.

اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: از اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگران نمونه استان قم توسط بانک رفاه کارگران خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بنا به اعلام مدیریت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک رفاه کارگران با هدف تکریم و تجلیل از اقشار مختلف جامعه کارگری کشور، به کارگران نمونه استان‌های کشور تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند که در استان قم 2 نفر مشمول استفاده از این تسهیلات می شوند. وی همچنین تصریح:این تسهیلات در قالب عقد مرابحه و با نرخ سود 10 درصد برای تأمین اموال و خدمات مورد نیاز کارگران نمونه استانی است که پس از اعلام اسامی معرفی شدگان به بانک، به هرنفر 200 میلیون ریال اعطا خواهد شد. کاویانی افزود: شایان ذکر است در جشنواره امتنان از کارگران نمونه استان از بین داوطلبان شرکت کننده در این جشنواره  9 نفر به عنوان کارگران نمونه استان  انتخاب شدند.

کاهش حوادث ناشی از کار استان قم در سال 1400
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: طبق آمار واصله از مدیریت روابط کار این اداره کل حوادث ناشی از کار در سطح استان از ابتدای سال 1400 تا کنون نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با کاهش روبرو بوده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  گفت: بواسطه اقدامات اصلاحی و نظارت بر عملکرد واحدهای مشمول قانون کار و تایید صلاحیت مسئولین ایمنی در استان کاهش حوادث ناشی از کار در سال جاری محسوس بوده است.
وی تصریح کرد: جلسات منظم هفتگی برای تایید صلاحیت مسئولین ایمنی معرفی شده از سوی واحدهای مشمول قانون کار و بررسی شرایط احراز آنها و همچنین تایید صلاحیت پیمانکاران استان از حیث ایمنی در دستور کار جدی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار گرفته و بطور میانگین هر ماه حدود 25 مسئول ایمنی و 10 پیمانکار در سال جاری موفق به اخذ صلاحیت شده اند.
کاویانی افزود: علاوه بر این اقدامات آموزش مسئولین ایمنی، پیمانکاران،کارگران و کارفرمایان بصورت مرتب انجام می شود و نتیجه اقدامات و یا خروجی آنها باعث شده تعداد حوادث ناشی از کار طی هفت ماهه سال 1400 کاهش و ضریب ایمنی در جامعه کارگری و کارفرمایی افزایش یابد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر