کارآفرین جوان استان قم گفت: استفاده کمتر از ظروف پلاستیکی باید فرهنگ‌سازی شود.

سپهر اقتصاد-کارآفرین جوان استان قم گفت: استفاده کمتر از ظروف پلاستیکی باید فرهنگ‌سازی شود.

 به گزارش روابط عمومی  اتاق بازرگانی قم  ، فرزانه خاکی عضو اتاق بازرگانی قم و مدیر عامل شرکت ایواوان  در برنامه اقتصادی صداو سیمای قم گفت: استفاده کمتر از ظروف پلاستیکی باید فرهنگ‌سازی شود.
وی  با اشاره به‌ ضرورت حفظ محیط ‌زیست بیان داشت: استفاده کمتر از کیسه‌های نایلونی و پلاستیکی باید فرهنگ‌سازی شود و مواردی که در طبیعت قابلیت تجزیه ‌پذیری دارند باید جایگزین آن‌ها شوند.
خاکی با اشاره به اهمیت و ضرورت‌های حفظ محیط‌زیست اظهار داشت: استفاده کمتر از کیسه‌های نایلونی و پلاستیکی باید فرهنگ ‌سازی شود و با جایگزین کردن موادی که در طبیعت قابلیت تجزیه‌پذیری داشته و بدون اینکه به آن آسیبی برساند با تجزیه و تخریب پذیری، به چرخه طبیعت بازگردد درواقع یکی از رسالت‌های استارتاپ ما حفاظت از محیط‌زیست بوده که برای ما بسیار اهمیت دارد.
وی با معرفی استارتاپ ها تصریح کرد: کسب‌وکارهایی که توسط یک یا چند کارآفرین باهدف نوآوری ایجاد می‌شود عنوان استارتاپ می‌گیرد درواقع تفاوت این کسب‌وکار با کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در این است که کسب‌وکار کوچک و متوسط هم دارای خاصیت رشد هستند و باهدف حفظ بقا فعالیت می‌کنند این فعالیت‌ها خودشان را همسو با بازار کرده و با تشخیص نیاز  بازار، پاسخگوی آن نیاز می‌شوند.
به گفته این کارآفرین نمونه استان قم استارتاپ ها کسب‌وکارهای جدیدی هستند که بازار را با خود هم سو کرده یعنی توان این را دارند که حتی ذائقه مشتری را هم عوض کنند و باقدرت رشد انفجاری جذابیت بسیاری ایجاد می‌کند چراکه در مدت کوتاهی به سودآوری می‌رسند.
وی معتقد است: محبوبیت و جذابیت‌های کسب‌وکارهای جدید می‌توانند از دو راه جذب سرمایه داشته باشند کسی که از سرمایه شخصی خود استفاده کرده و توسط آن کسب ‌وکاری را به راه می‌اندازد و کسی که از سرمایه دیگری استفاده می‌کند که در این‌گونه فعالیت‌ها معمولاً سرمایه گزار با علم به سودآوری استارتاپ ها تمایل به مشارکت در آن فعالیت را دارد.
خاکی با اشاره به نحوه دسترسی به سرمایه‌گذارها عنوان کرد: برای دسترسی به سرمایه‌گذارها دستگاه‌های شتاب‌دهنده و پارک‌های علم و فناوری هستند که با برگزاری کسب‌وکار آخر هفته امکانات را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهند مجموع داوران، صاحبان ایده و کسب‌وکار و سرمایه گزار بعد از بررسی ایده‌ها اقدام به راه‌اندازی و کسب‌وکار موردنظر می‌کنند.
این کارآفرین نمونه ضمن معرفی استارتاپ خود ادامه داد: با توجه به سوابقی که در بخش پلاستیک ظروف و لوازم‌خانگی در مجموعه شرکت‌ها داشتیم وارد کارنو و جدیدی شدیم و با استفاده از طرح‌ها و برنامه‌های جدید در شهرک شکوهیه جایگاهی را ایجاد کردیم که با توجه به بازار داخلی بسیار خوبی که این کار جدید دارد خوشبختانه موفق عمل کرد.
او  این تغییر حالت در ظروف پلاستیکی و بازگرداندن آن به چرخه طبیعت را به نفع آینده جامعه دانست و یادآور شد: مصرف و تولید ده‌ها هزار تن پلاستیک که به‌صورت زباله وارد گردونه محیط‌زیست می‌شود بسیار زیان‌آور بوده که این تغییر و اتفاق ضمن تأمین بازار داخلی، بازارهای بیرونی را هم تشنه کرده و به صادرات که عمده کار ماست قوت می‌بخشد.
رئیس اتاق بازرگانی قم در این برنامه به صورت بر خط اظهار کرد: اتاق بازرگانی قم از بنگاه های کوچک و متوسط حمایت های لازم را خواهد داشت
 وی بیان داشت: جوانان با برنامه‌ریزی و تلاش می تواند موفقیت خود را در کسب و کارهای جدید رقم بزنند و از خدمات مشاوره‌ای اتاق بازرگانی و معرفی دوره های آموزشی تخصصی تجارت که هم اکنون در محل اتاق بازرگانی برگزار می‌شود بهره‌برداری لازم را برای پیشبرد اهداف خود داشته باشند
 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: نیاز جامعه امروز ایجاد مشاغل جدید با تولیدات به روز و جدید است که به دور از تکرار و کپی برداری در سطح کشور باشد چرا که محصولات مشابه در جامعه به صورت رقابتی گسترش چشمگیری در سال های اخیر داشته است  بنابراین یکی از  رمزهای موفقیت در شرایط فعلی بررسی بازارهای داخلی و خارجی و نیازسنجی دقیق در نوع تولیدات است.
وی تصریح کرد تولیدات باید به گونه‌ای جهت دهی شوند که جایگزین محصولات فعلی باشند تا ضمن تأمین بازارهای داخلی بتوانند جایگاه خود را  در بازارهای خارجی نیز به دست آورند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر