کاهش تصادفات با نصب گل‌میخ در خیابان‌های قم

سپهر اقتصاد- سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: سالانه بیش از 400 کیلومتر خط‌کشی محوری و 10 هزار مترمربع خط‌کشی عرضی و خطوط عابر پیاده در قم انجام می‌شود.

وی در مورد نصب گل‌میخ‌ها و ضرورت اجرای آن در خیابان‌ها گفت: به‌منظور جلوگیری از تصادف‌های شاخ‌به‌شاخ در خیابان‌های دوطرفه، با درخواست پلیس و مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک این طرح در بسیاری از معابر شهری اجرا شد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به نصب گل‌میخ‌ها، آمار اعلامی پلیس کاهش تصادفات جرحی را نشان می‌دهد؛ این گل‌میخ‌ها در خط‌های طولی در خیابان‌ها زده می‌شود و مانع سبقت‌های غیرمتعارف را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید به این فرهنگ ترافیکی برسیم که سبقت در خیابان دارای آثار زیادی در افزایش تصادف دارد ابراز کرد: دراین‌باره آموزش فرهنگ ترافیک اهمیت زیادی دارد که از سال قبل با همراهی پلیس راهور زمینه‌های خوبی در آموزش ایجاد شد و به ترویج فرهنگ ترافیکی پرداخته‌شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در جهت آموزش انجام‌شده و پویش موتورسیکلت‌ها شکل‌گرفته که در صورت انجام تخلف به اتوبوس‌های آموزشی هدایت می‌شوند که امید است در این خصوص با تکیه بر آموزش به‌سوی کاهش تصادفات برویم.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم همچنین در مورد نصب سرعت‌گیرها اذعان کرد: با توجه به سرعت معبر این سرعت‌گیرها تغییر می‌کند و گاهی تا ارتفاع ۷ سانتی‌متر نصب می‌شود که عمدتاً در معابر اصلی که سرعت بیشتری داشته اجرا می‌شوند.

وی تصریح کرد: در برخی از معابر که آمار بالای تصادفات موتورسیکلت وجود دارد به دنبال سرعت‌گیر هستیم، همچنین خط‌کشی معابر در دستور کار سازمان است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر