سپهر اقتصاد- سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: سالانه بیش از 400 کیلومتر خط‌کشی محوری و 10 هزار مترمربع خط‌کشی عرضی و خطوط عابر پیاده در قم انجام می‌شود.

وی در مورد نصب گل‌میخ‌ها و ضرورت اجرای آن در خیابان‌ها گفت: به‌منظور جلوگیری از تصادف‌های شاخ‌به‌شاخ در خیابان‌های دوطرفه، با درخواست پلیس و مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک این طرح در بسیاری از معابر شهری اجرا شد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به نصب گل‌میخ‌ها، آمار اعلامی پلیس کاهش تصادفات جرحی را نشان می‌دهد؛ این گل‌میخ‌ها در خط‌های طولی در خیابان‌ها زده می‌شود و مانع سبقت‌های غیرمتعارف را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید به این فرهنگ ترافیکی برسیم که سبقت در خیابان دارای آثار زیادی در افزایش تصادف دارد ابراز کرد: دراین‌باره آموزش فرهنگ ترافیک اهمیت زیادی دارد که از سال قبل با همراهی پلیس راهور زمینه‌های خوبی در آموزش ایجاد شد و به ترویج فرهنگ ترافیکی پرداخته‌شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در جهت آموزش انجام‌شده و پویش موتورسیکلت‌ها شکل‌گرفته که در صورت انجام تخلف به اتوبوس‌های آموزشی هدایت می‌شوند که امید است در این خصوص با تکیه بر آموزش به‌سوی کاهش تصادفات برویم.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم همچنین در مورد نصب سرعت‌گیرها اذعان کرد: با توجه به سرعت معبر این سرعت‌گیرها تغییر می‌کند و گاهی تا ارتفاع ۷ سانتی‌متر نصب می‌شود که عمدتاً در معابر اصلی که سرعت بیشتری داشته اجرا می‌شوند.

وی تصریح کرد: در برخی از معابر که آمار بالای تصادفات موتورسیکلت وجود دارد به دنبال سرعت‌گیر هستیم، همچنین خط‌کشی معابر در دستور کار سازمان است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *