کشاورزی قراردادی در قم اجرایی می‌شود

سپهر اقتصاد - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشاورزی قراردادی که موجب مدیریت مطلوب چرخه تامین و عرضه محصولات کشاورزی است در قم اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد رضا حاجی‌رضا  بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم، تامین امنیت غذایی و افزایش سطح تولید محصولات مورد نیاز مردم استان است و کشاورزی قراردادی ابزاری کارآمد برای تحقق این هدف به‌شمار می‌آید.

وی افزود: اجرای کشاورزی قراردادی در قم موجب می‌شود از ابتدا سطح تولید محصولات برمبنای یک برنامه مشخص و در راستای پاسخ به میزان نیاز بازار باشد و به همین علت با اجرای آن روند عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی در استان به نحو مناسبی مدیریت خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم رفع نگرانی کشاورزان قمی در خصوص فروش محصولی که تولید کردند، ادامه داد: افزایش اطمینان خاطر بهره‌برداران در رابطه با فروش محصول از دیگر فایده‌های اجرای کشاورزی قراردادی در قم است که موجب رونق کسب‌وکارهای فعال در حوزه کشاورزی استان می‌شود.

حاجی رضا گفت: کشاورزان قمی افرادی بسیار زحمتکش هستند که با وجود محدودیت‌های آبی و شرایط خاص اقلیم استان با مهارت بالایی که دارند محصولاتی با کیفیت را به بازار عرضه می‌کنند و در همین رابطه اجرای کشاورزی قراردادی می‌تواند بستر حمایتی خوبی برای ایشان باشد.

وی با اشاره به این که کشاورزی قم در حال استفاده از جدیدترین روش‌ها برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات است، بیان داشت: امیدواریم روند تحول آغاز شده در سازمان جهاد کشاورزی قم علاوه بر بالا بردن سطح تولید محصولات، موجب ارتقا درآمد کشاورزان استان شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر