کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی با وعده تحویل ۳ ماهه خودرو

سپهر اقتصاد-دادستان عمومی و انقلاب قم، گفت: کلاهبرداری که با وعده تحویل ۳ ماهه خودرو، ۲۰ میلیارد ریال از سرمایه‌های مردم را جذب کرده بود با تلاش مقامات قضایی استان بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب, دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی در استان طی عملیات فنی و اقدامات قضایی خبر داد و گفت: این کلاهبردار با جذب سرمایه‌های مردمی با ادعای واهی نمایندگی ایران خودرو و سایپا، اقدام به فریب حدود ۳۰ نفر و دریافت مبالغ به ارزش تقریبی جمعاً ۲۰ میلیارد ریال برای ثبت نام خودرو و تحویل آن ظرف ۳ ماه کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه این متهم با ظاهر فریبنده و استفاده از ماشین‌های کرایه‌ای مدل بالا خود را سرمایه دار و بانفوذ جلوه می‌داد،افزود: متهم با معرفی خود به‌عنوان سهامدار و دست‌اندرکار در شرکت‌های خودروسازی از افراد متعدد مبالغی از ۳۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان برای ثبت نام و خرید خودرو‌های دنا پلاس، هایما، پژو ۲۰۷ و دیگر موارد دریافت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین غریب، استفاده از خودرو‌های شاسی بلند و مدل بالای کرایه‌ای، نمایش زندگی تجملاتی و انعقاد قرارداد‌های صوری را از مانور‌های متقلبانه این متهم برای ظاهرسازی عنوان کرد و گفت: در مواردی که افرادی از ادامه قرارداد انصراف می‌دادند متهم اصل پول را به همراه سود صد در صد به آن‌ها پرداخت می‌نمود که این امر منجر به اعتماد سازی خریداران نسبت به متهمان شده بود.

دادستان قم، کلاهبرداری، خیانت در امانت و فروش مال غیر را از عناوین اتهامی این متهم سابقه دار خواند و گفت: متهم این پرونده از آژانس کرایه خودرو، ماشین‌های متعددی اجاره کرده است و برای جلوگیری از شکایت برخی مالباختگان، اتومبیل‌های کرایه‌ای را با ادعای مالکیت شخصی خودروها، در اختیار آن‌ها قرار می‌داد و در چند مورد نیز اقدام به فروش اتومبیل‌های کرایه‌ای می‌نمود.

این مقام قضایی با بیان اینکه پس از دستگیری متهمان این‌گونه کلاهبرداری ها، متأسفانه بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌ها حیف‌ومیل و از بین رفته است، گفت: متأسفانه اغلب مالباختگانی که در دام این افراد گرفتار شده‌اند از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند و برخی با اخذ وام یا فروش طلا یا فروش خودرو قبلی خود برای ثبت نام خودرو جدید مبالغ را واریز کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین غریب در خصوص پرهیز از اعتماد و اطمینان به ظاهر و ادعا‌های بی اساس افراد هشدار داد و تأکید کرد: شهروندان در زمینه واگذاری سرمایه‌های خود به افراد و شرکت‌های ناشناس هوشیار باشند تا با فریب تبلیغات وسوسه برانگیز و کسب سود‌های نامتعارف در دام افراد سودجو و متقلب گرفتار نشوند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر