۱۲۰۰هکتار از مزارع قم زیر کشت گندم دیم است

سپهر اقتصاد،- مدیر اداره زراعت سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: یکهزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم دیم رفته‌است که امیدواریم با ادامه‌یافتن روند بارش‌ها، محصول با کیفیتی از این مزارع حاصل شود.

به گزارش ایرنا، مجید حمیدی  بیان کرد: شاهد سطح سبز مناسبی در اراضی دیم استان هستیم و امیدواریم با تداوم بارش‌ها، کشاورزانی که با تلاش و توکل، اقدام به این روش کشت کشت کرده‌اند، محصول مناسبی برداشت کنند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گندم دیم درقم بیشتر در مناطق خلجستان و سلفچگان استان است و کشاورزان قمی در این زمینه با استفاده از تجربه‌ بالای خود، گندم با کیفیتی را برای تامین بخشی از آرد مورد نیاز استان تولید می‌نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی قم در زمینه تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان استان همچون بذر و کود، در سطح کشور جایگاه بالایی دارد و ذخایر خوبی از این نهاده‌ها فراهم‌ شده‌است.

حمیدی گفت: کشت پاییزه در قم مطابق سال‌های گذشته درجریان بوده و در همین رابطه کشت سه محصول راهبردی گندم، جو و کلزا که هرکدام نقش مهمی در تامین نیاز بازار به محصول‌های کشاورزی دارد، در سطح مزارع استان انجام شده‌است.

وی افزود: تامین امنیت غذایی همواره یکی از مسائل مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی قم در جریان برنامه‌ریزی‌های کشت استان است و در همین رابطه کشت انواع گیاهان جدید متناسب با آب‌وهوای قم برای تامین غذای مردم در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است از مجموع بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار قمی در حوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند،‌ همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک‌میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر