۱۵ واحد صنعتی در قم وارد چرخه فعالیت شد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در جریان تشکیل جلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه، ۱۵ واحد صنعتی در قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی بیان کرد: این واحدهای صنعتی با حضور اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با سرمایه گذاری ۱۲هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۷۸۶ تن افتتاح شده‌است.

وی افزود: همچنین در این مدت استاندار قم به همراه اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت میدانی از ۳۴ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و نیز سه واحد کشاورزی بازدید و دستورهای لازم برای رفع مشکل‌های این واحدها را صادر کردند.

وی ادامه داد: تشکیل ۱۸ جلسه اصلی و ۲۰ جلسه فرعی توسط کمیته‌های تخصصی از جمله برنامه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در طی این پنج ماه بود که ۲۱۹ مصوبه به همراه داشت.

سیجانی با تاکید بر این که اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرای کامل مصوبه‌ها را در دستور کار خود دارند، گفت: پیگیری لازم برای به نتیجه رسیدن همه موارد انجام می‌شود و همه دستگاه‌های متولی باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: جلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان هر هفته به صورت متمرکز و میدانی برگزار می‌شود و همه اعضای شرکت کننده در این جلسه‌ها برای حل مشکل فعالان اقتصادی اهتمام دارند.

وی ادامه داد: کمک به تامین مالی واحدهای تولیدی فعال در قم، همچون پرداخت تسهیلات رونق تولید از جمله برنامه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای حمایت از فعالان اقتصادی است که با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و همکاری بانک‌های عامل صورت می‌پذیرد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۷ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر