۱۶۱ روستای قم از اینترنت پرسرعت ثابت بهره‌مند است

مدیرکل ارتباطات: ۱۶۱ روستای قم از اینترنت پرسرعت ثابت بهره‌مند است

سپهر اقتصاد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: از بین ۲۲۵ روستای استان، ۱۷۹ روستا دارای تلفن ثابت و ۱۶۱ روستا نیز دارای اینترنت پرسرعت پهن باند ثابت هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قم، جواد غلام‌پور در گفت‌وگویی افزود: ۱۶۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت پهن باند سیار می‌باشند.

قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است، جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تَن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر شبکه فیبرنوری شهری یکهزار و ۱۰۶ کیلومتر و شبکه فیبرنوری بین شهری و روستایی هزار و ۲۶ کیلومتر می­‌باشد.

وی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: با پایش­‌های شهری و روستایی انجام گرفته، مشاهده می­‌شود اکثر مشتریان به سمت اینترنت سیار تمایل دارند، با این وجود تلاش­‌های زیادی در سطح استان به منظور افزایش کیفیت اینترنت ثابت صورت گرفته‌­است.

مدیرکل ارتباطات قم بیان کرد: توسعه فناوری نسل پنجم با هم‌گرایی شبکه ثابت و سیار همراه خواهد بود و این مهم به این دلیل است که اولا چنانچه توسعه نسل پنجم بخواهد بدون استفاده از زیرساخت­‌های شبکه ثابت انجام شود، این پیاده‌سازی هم هزینه­‌بر و هم زمان­‌بر خواهد بود و این نکته می­‌تواند سیاست­‌های سرمایه­‌گذاری در این حوزه را دست‌خوش تغییرهایی کند.

وی ادامه داد: همچنین برای ارائه برخی از خدمات نیاز به استفاده هم­زمان از هر دو شبکه ثابت و سیار وجود دارد، از دیدگاه فنی برآورده کردن کیفیت سرویس برخی از خدمات در فناوری نسل پنجم تنها با اتکا به شبکه سیار امکان­‌پذیر نمی­‌باشد و در نتیجه استفاده از شبکه ثابت باید در توسعه فناوری نسل پنجم مورد توجه قرار بگیرد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر