۱۸ واحد صنعتی در قم آغاز به کار کرد

سپهر اقتصاد - همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر ۱۸ واحد صنعتی  با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در استان قم به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌های صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۷۲ نفر به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار و دیگر مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداران این طرح‌های تولیدی که در سطح شهرک‌ها و مناطق صنعتی استان افتتاح می‌شود در زمینه تولید محصولاتی همچون انواع پاکت‌های بسته بندی، انواع قفسه، یخچال و لوازم فروشگاهی،‌ انواع دستمال کاغذی، ساخت انواع رنگ، روغن جلا و پوشش‌های مشابه، مجموعه صفحه کلاج و انواع دوچرخه به فعالیت خواهند پرداخت، همچنین محصولات پلاستیکی، انواع فنر،‌ محصولات فلزی ساختمانی، انواع کفش، انواع اگزوز خودرو، انواع محصولات پلاستیکی، کاغذ و مقوا و محفظه‌های کاغذی، انواع روغن موتور،‌ انواع لوازم فلزی کابینت و لوازم آشپزخانه از دیگر کالاهایی است که در این واحدهای صنعتی تولید خواهد شد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به قم همچنین از یک واحد تولیدکننده لوازم خانگی این استان بازدید کرد و اظهار داشت: اگر به دنبال این هستیم که تولیدکننده داخلی لوازم خانگی محصول با کیفیتی را با قیمت مناسب و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی به بازار عرضه کند، علاوه بر ارائه تسهیلات مالی باید در زمینه تسهیل دسترسی به مواد اولیه نیز اقدام‌های لازم انجام شود.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، «دهه فجر» نامیده می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر