۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

سپهر اقتصاد- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهم این استان از تسهیلات رونق تولید در سال مالی جاری است، گفت: از این بین تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری به مرحله پرداخت رسیده است.

محمود سیجانی در حاشیه چهلمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شود.

وی با بیان اینکه از مجموعه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید قم یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت استان پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۵ واحد صنعتی، ۲۰۰ واحد حوزه کشاورزی و ۲۶ واحد گردشگری قم از تسهیلات رونق تولید استفاده کرده اند.

وی بیان کرد: همچنین پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به سه بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی ظرف مدت یک ماه پس از معرفی به بانک های عامل تصویب شد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر