۳۸ هزار مسافر نوروزی به قم آمد و شد کردند

۳۸ هزار مسافر نوروزی به قم آمد و شد کردند

سپهر اقتصاد- معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا پایان روز اول فروردین ۳۸ هزار و ۲۸۵ تَن با وسایل حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری به قم وارد و یا از از این استان خارج شده‌اند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زائرین قم، حمید سالاری با اشاره به تمهیدات لازم برای استفاده مناسب از ظرفیت ناوگان حمل نقل عمومی بین شهری در ایام نوروز اظهار داشت: از این تعداد ۲۰ هزار و ۶۵۹ تَن با ۷۰۸ دستگاه اتوبوس به خارج از استان سفر کرده‌اند.

وی افزود: تعداد سه اکیپ بازرسی هر روز از عوارضی قم تهران - ترمینال مسافربری پایانه فدک، یایانه خرمشهر بازرسی دارند و تذکرهای لازم به شرکت‌های مسافربری داده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی به قم گفت: مسافران با رعایت توصیه‌های ضروری، سفر ایمن و آسوده خاطری را داشته باشند.

محسن اروجی با بیان این‌که نیروهای امدادی اورژانس آتش‌نشانی راهداری و پلیس راه بر اساس برنامه‌ریزی‌های گذشته در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده‌اند و آماده امدادرسانی هستند گفت: بر اساس تحلیل و پیش بینی‌های اداره هواشناسی آسمان استان امروز شاهد وزش باد بیشتر و در برخی ساعت‌ها همراه با ابر و بارش های پراکنده خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران قم با اشاره به هشدار زرد اداره کل هواشناسی برای این ایام افزود: با توجه به وجود رودخانه قمرود نیز هواشناسی فعلا بارش باران شدید و سیلاب را پیش‌بینی نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت برودت و بارش‌های شدید، تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد ادامه داد: از مسافران درخواست داریم تا از طریق توجه به توصیه‌ها و حرکت با سرعت مطمئنه، استراحت بین مسیر و همکاری با پلیس، سفر ایمنی را داشته باشند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر