۴۶ هزار متقاضی قمی درطرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند

سپهر اقتصاد-رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی قم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۶ هزار متقاضی از استان قم موفق به ثبت‌نام شدند و امیدواریم برای تمامی افراد حائز شرایط و پالایش نهایی شده تامین مسکن انجام شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، حسن صبوری درجلسه هماهنگی این شورا، افزود: اجرا و عملیاتی کردن طرح ملی مسکن، اولویت اول و نقطه عطف فعالیت‌ها و وظایف دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان است.

وی اضافه کرد: نهضت ملی مسکن از بزرگ‌ترین اقدامات و اهداف دولت سیزدهم است که به‌تبع آن در استان قم نیز تمام دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای عملیاتی کردن آن تمام تلاش و امکانات خود را به کار می‌بندند.

وی با بیان این‌که بخشی از هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از طریق اعطای تسهیلات بانکی انجام می‌شود، بیان کرد: در کلان‌شهرها از جمله قم، مبلغ این تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومان است که البته جزییات و دستورالعمل آن تاکنون به استان‌ها ابلاغ نشده‌است.

صبوری بیان کرد: بسته‌های مختلفی از نرخ سود تسهیلات بانکی قابل‌ارائه خواهد بود، به این ترتیب که افراد بنا به جایگاه خود در دهک‌های درآمدی، نرخ سود متفاوتی از این تسهیلات را پرداخت خواهند کرد.

وی به ایجاد صندوق ملی مسکن اشاره کرد و گفت: درآمد ناشی از دریافت مالیات از خانه‌های خالی به این صندوق واریز می‌شود و برای بخشی از آورده دهک‌های پایین تخصیص می‌یابد.

وی با بیان این‌که مبلغ و رقم تسهیلات بافت فرسوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: درصورتی‌که تخصیص تسهیلات بانکی به واحدهای بافت فرسوده، قابل‌توجه و همراه با نرخ سود بانکی پایینی باشد، ساکنان خود مبادرت به نوسازی واحدهای مسکونی می‌کنند و این امر مشوق خوبی خواهد بود.

صبوری به سفر قریب‌الوقوع رییس جمهوری به قم اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که از ظرفیت این سفر در راستای پروژه‌های راه، مسکن، شهرسازی بهره‌مند شویم و شاهد اتفاقات خوبی برای هم استانی‌ها باشیم.

وی افزود: برای این موفقیت، نیازمند جمع‌بندی مسائل و مشکلات خانواده بزرگ راه و شهرسازی قم هستیم و تمام دستگاه‌های وابسته به وزارت متبوع در استان، هر چه سریع‌تر مشکلات و مسائل خود را به اشتراک بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مسکن ملی اشاره کرد و گفت: این طرح متوقف نمی‌شود و با طرح نهضت ملی مسکن ادغام شده است و به‌زودی تعدادی از این واحدها افتتاح و به متقاضیان تحویل می‌شود.

صبوری افزود: به‌زودی عملیات ساخت واحدهای سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری و زیتون‌های ۱۸ تا ۲۶ در محله ۱۰ اجرایی می‌شود.

در ادامه جلسه مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هواشناسی، راه‌آهن، بانک مسکن، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گزارشی از آخرین فعالیت‌های خود را ارائه کردند.

در پایان این جلسه نیز به مناسبت هفته حمل‌ونقل از اعضای شورا هماهنگی راه و شهرسازی استان قم با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان به ریاست اداره کل راه و شهرسازی و از ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هواشناسی، راه‌آهن، بانک مسکن، پلیس‌راه و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به‌عنوان عضو شورا تشکیل شده‌است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر