۴۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان قم ثبت‌نام کرده‌اند

سپهر اقتصاد- - مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: تاکنون ۴۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان قم ثبت‌نام کرده‌اند و متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح تا ۱۵ دی‌ماه فرصت دارند.

حسن صبوری  افزود: با توجه به این‌که ثبت‌نام در این طرح یک‌بار تمدید شده ممکن است دیگر تمدید نشود، متقاضیان باید در مدت باقی‌مانده ثبت‌نام کنند.

وی با تاکید بر این‌که تنها به کسانی که از طریق سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند پاسخگو خواهیم بود، اضافه کرد: پس از اتمام ثبت‌نام، با برنامه‌ریزی در شورای تامین مسکن و پالایش ثبت‌نام شده‌ها برای خانه‌دار کردن متقاضیان اقدام خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: برای تمامی افراد حائز شرایط و پالایش نهایی شده تامین مسکن انجام شود و همه آن‌ها صاحب‌خانه شوند.

صبوری، متاهل بودن یا سرپرست خانوار بودن، سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر قم، داشتن فرم ج سبز و دارا نبود سابقه ثبتی را از جمله شرایط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن عنوان و بیان کرد: در این طرح خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال و همچنین معلولان بهزیستی نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد مسکونی در این طرح، گفت: بسته‌های مختلفی از نرخ سود تسهیلات بانکی قابل ارائه خواهد بود، به این ترتیب که افراد بنا به جایگاه خود در دهک‌های درآمدی، نرخ سود متفاوتی از این تسهیلات را پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که سهم استان قم در طرح نهضت ملی مسکن ۶۳ هزار واحد است، افزود: از این تعداد، چهار هزار واحد در مناطق روستایی، ۹ هزار و ۸۰۰ واحد در بافت فرسوده، حدود ۱۷ هزار واحد توسط بخش خصوصی و باقی‌مانده در گروه‌های درآمدی پایین تا متوسط به بالا تقسیم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به الحاق ۵۶۰ هکتار به محدوده شهر قم، ادامه داد: مراحل انتخاب مشاور برای ۵۶۰ هکتار انجام شد و طرح اولیه را در چند روز آینده دریافت خواهیم کرد.

وی گفت: نهضت ملی مسکن از بزرگ‌ترین اقدامات و اهداف دولت سیزدهم است که به‌تبع آن در استان قم نیز تمام دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برای عملیاتی کردن آن تمام تلاش و امکانات خود را به کار می‌بندند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر