۵۰۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی در قم تولید می‌شود

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده،‌ تا پایان سال‌جاری تعداد ۵۰۰‌هزار دستگاه ماشین لباسشویی در واحدهای صنعتی استان تولید می‌شود.

محمود سیجانی بیان داشت: قم در زمینه تولید انواع لوازم‌خانگی در سطح کشور دارای جایگاه بالایی است و بهره‌برداران بسیاری با نام‌های تجاری معتبر و معروف در شهرک‌های صنعتی استان به تولید این محصول‌ها می‌پردازند.

وی افزود: در همین رابطه و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال ۵۰۰هزار دستگاه ماشین لباسشویی در قم تولید خواهد شد که واحدهای صنعتی تولیدکننده لوازم‌خانگی فعال در استان تا پایان مهرماه با تولید ۳۴۶ هزار دستگاه از این محصول توانسته‌اند،‌ حدود ۷۰ درصد برنامه مورد نظر را محقق کنند.

وی ادامه داد: با تلاش صورت گرفته، میزان تولید استان در این بخش تا پایان سال حتی از ۵۰۰ هزار دستگاه نیز فراتر می‌رود و این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت‌های مناسب واحدهای تولید کننده لوازم‌خانگی استان برای پاسخ به نیازهای بازار داخلی و خنثی سازی اثر تحریم‌هاست.

سیجانی گفت: هدف‌گذاری استان در این بخش ابتدا تامین نیاز بازار داخل و سپس صادرات محصول‌های تولید شده به بازارهای جهانی است که با توجه به کیفیت بالای این محصول‌ها به طور حتم مورد استقبال مشتریان در سایر کشورها نیز قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که مسیر حرکت صنعت لوازم خانگی در قم بسیار پرشتاب است، بیان کرد: راهبرد مسئولان استان توسعه همه‌جانبه این بخش مهم صنعتی است و به همین خاطر از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در زمینه تولید لوازم خانگی در قم حمایت خواهد شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر