۵۱ دستگاه اجرایی قم، اموال خود را در سامانه «سادا» بارگذاری کردند

سپهر اقتصاد- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم با اشاره به وضعیت مولدسازی در استان قم گفت: ۵۱ دستگاه اجرایی در استان، اقدام به بارگذاری املاک و دارایی خود در سامانه «سادا» کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل علی پور در ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مولدسازی و تک برگی کردن اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: پیش نیاز مولدسازی اموال دولت، ثبت اطلاعات اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی در سامانه «سادا» (سامانه اموال دستگاه‌های اجرایی) و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم عنوان کرد: طبق بند پ ماده ۱۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنوات اخیر، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف به ثبت اطلاعات کلیه اموال غیر منقول در سامانه «سادا» هستند و در صورت عدم اقدام، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است رأسا نسبت به شناسایی املاک دولتی اقدام کند و با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به اصلاح سند مالکیت یا مستندسازی آن به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید.

وی افزود: طبق آخرین گزارش تاکنون ۵۱ دستگاه اجرایی استان، اطلاعات املاک خود را در سامانه یادشده بارگزاری نموده‌اند که از این تعداد ۳۷ دستگاه اجرایی، ۱۰۰ درصد اطلاعات خود را در سامانه یاد شده وارد نموده‌اند و ۵ دستگاه اجرایی بین ۹۷ تا ۹۹ درصد، ۵ دستگاه اجرایی بین ۹۰ تا ۹۶ درصد و فقط ۴ دستگاه اجرایی زیر ۹۰ درصد اطلاعات خود را در سامانه مذکور کامل نموده اند.

علی پور بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته تعداد املاک ثبت شده در سامانه «سادا» از ۵۰ ملک در سال ۱۳۹۵ به بیش از ۳۴۰۰ ملک در سال ۱۴۰۰ رسیده است که علاوه بر ثبت اطلاعات املاک دستگاه‌های اجرایی می‌بایست اطلاعات قبوض مصرفی، کد پستی و … نیز در سامانه مذکور ثبت نمایند.

وی افزود: در زمینه تک برگی کردن اسناد دفترچه‌ای دستگاه‌های اجرایی، تاکنون ۱۸۸۹ سند تحویل اداره کل ثبت اسناد استان شده که از این تعداد ۶۳۰ سند تک برگی شده تحویل این اداره کل شده است و همچنین ۶۵۵ فقره اسناد مربوط به سازمان ملی زمین و مسکن تک برگی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم در خصوص مولد سازی اموال منقول و غیر منقول گفت: در ارزیابی سالانه صورت گرفته توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، استان قم توانست رتبه سوم را از حیث شناسایی و فروش اموال مازاد به خود اختصاص دهد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر