۵۸۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در قم تولید شد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، ۵۸۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس،‌ وانت و ون در واحدهای صنعتی این استان تولید و به بازار عرضه شده‌است.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی  بیان کرد: این میزان تولید وسایل نقلیه یاد شده در واحدهای صنعتی قم در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تعهد استان در این بخش ۵۰۰ دستگاه تا پایان سال‌ بوده‌است و اکنون سطح تولید در این بخش فراتر از برنامه، پیش می‌رود. وی افزود: وجود واحدهای صنعتی فعال در زمینه قطعه‌سازی، ظرفیت خوبی برای فعالیت صنعت قم در زمینه خودرو سازی ایجاد کرده‌است که با حضور سرمایه‌گذاران و فراهم شدن شرایط لازم، می‌توان آن را به یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی استان تبدیل کرد. وی ادامه داد: صنعت خودروسازی به دلیل داشتن زنجیره تولید گسترده و متنوع در حوزه‌های مختلف، ظرفیت ایجاد فرصت‌های متعدد شغلی را دارد و محصولات تولید شده در این بخش به دلیل نیاز بازار با وضعیت فروش مناسبی مواجه‌خواهد شد. سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: شهرک‌های صنعتی قم به دلیل برخورداری از امکانات زیرساختی لازم، حضور دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و مهندسی و همچنین امکان استفاده از نیروی انسانی ماهر در استان، برای استقرار صنایع پیشرفته ظرفیت مناسبی دارد. وی تاکید کرد: پیاده‌سازی برنامه‌های صنعتی درقم نیازمند توجه به وضعیت محیط زیست استان و به کارگیری روش‌های نوین برای حفظ طبیعت با وجود انجام فعالیت‌های تولیدی است و به همین منظور از استقرار صنایع پیشرفته در استان استقبال می‌کنیم.

قم - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، ۵۸۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس،‌ وانت و ون در واحدهای صنعتی این استان تولید و به بازار عرضه شده‌است.

محمود سیجانی روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: این میزان تولید وسایل نقلیه یاد شده در واحدهای صنعتی قم در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تعهد استان در این بخش ۵۰۰ دستگاه تا پایان سال‌ بوده‌است و اکنون سطح تولید در این بخش فراتر از برنامه، پیش می‌رود.

وی افزود: وجود واحدهای صنعتی فعال در زمینه قطعه‌سازی، ظرفیت خوبی برای فعالیت صنعت قم در زمینه خودرو سازی ایجاد کرده‌است که با حضور سرمایه‌گذاران و فراهم شدن شرایط لازم، می‌توان آن را به یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی استان تبدیل کرد.

وی ادامه داد: صنعت خودروسازی به دلیل داشتن زنجیره تولید گسترده و متنوع در حوزه‌های مختلف، ظرفیت ایجاد فرصت‌های متعدد شغلی را دارد و محصولات تولید شده در این بخش به دلیل نیاز بازار با وضعیت فروش مناسبی مواجه‌خواهد شد.

سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: شهرک‌های صنعتی قم به دلیل برخورداری از امکانات زیرساختی لازم، حضور دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و مهندسی و همچنین امکان استفاده از نیروی انسانی ماهر در استان، برای استقرار صنایع پیشرفته ظرفیت مناسبی دارد.

وی تاکید کرد: پیاده‌سازی برنامه‌های صنعتی درقم نیازمند توجه به وضعیت محیط زیست استان و به کارگیری روش‌های نوین برای حفظ طبیعت با وجود انجام فعالیت‌های تولیدی است و به همین منظور از استقرار صنایع پیشرفته در استان استقبال می‌کنیم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر