۶۰ هکتار گلخانه در قم فعال است

سپهر اقتصاد - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۶۰ هکتار گلخانه در قم فعال است و سطح تولید محصولات گلخانه‌ای استان در سال به بیش‌ از ۱۵ هزار تُن می‌رسد.

به گزارش ایرنا، محمد علی سلامی  بیان کرد:  فعالیت در این بخش برای ۶۰۰ نفر از کشاورزان استان به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌ که این رقم با درنظر گرفتن مشاغل متعددی که به صورت غیر مستقیم با ایجاد هر هکتار گلخانه‌ به‌وجود می‌آید، بسیار بیش از این است.

وی با اشاره به مزایای اقتصادی افزایش کشت‌های گلخانه‌ای در استان،‌ گفت: ایجاد یکهراز هکتار گلخانه در قم، می‌تواند معادل کل کشاورزی استان درآمدزایی در پی داشته باشد و این مساله‌ای است که لزوم توجه هر چه بیشتر به این بخش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از اصول راهبردی بخش کشاورزی استان است و مسئولان در سایر بخش‌ها باید با شناخت مزایای آن، از کشاورزانی که برای ایجاد گلخانه و تولید محصول با این روش اقدام می‌کنند، حمایت لازم را به عمل آورند.

سلامیگفت:‌ با توجه به محدودیت‌های منابع آبی در استان، کشت‌های گلخانه‌ای بهترین ظرفیت را برای کاهش استفاده از آب برای تولید محصولات کشاورزی ایجاد می‌کند که باید از این امکان به بهترین نحو ممکن استفاده و امور مرتبط با فعالیت در این بخش را تسهیل کرد.

وی افزود: ایجاد هر هکتار گلخانه بر اساس اصول استاندارد ‌می‌تواند معادل ۱۰۰ هکتار زمین معمولی بهره‌وری کار در بخش کشاورزی را افزایش دهد، بنابراین گسترش کشت‌های گلخانه‌ای در قم، تاثیر چشمگیری در افزایش فرصت‌های شغلی و سطح تولید محصولات بخش کشاورزی استان خواهد داشت.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر