۷.۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

سپهر اقتصاد - فرمانده انتظامی قم گفت: هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در قم شناسایی و کشف شد.

به گزارش  پایگاه خبری پلیس قم، سردار سید محمود میرفیضی در گفت‌وگویی اظهار داشت: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان قم با اشراف اطلاعاتی محل تردد خودروهای قاچاق بر را در محورهای مواصلاتی استان شناسایی کردند و توقیف آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران در عملیات ضربتی ۶ دستگاه خودرو سبک قاچاق بر را در محور قم به اراک توقیف و ۶ تَن را در این رابطه دستگیر کردند.

میرفیضی گفت: در بازرسی از خودروهای توقیفی، مقادیر قابل توجهی انوع لوازم خانگی، پوشاک، پارچه، نوشت افزار، لوازم بهداشتی و آرایشی و لوازم ورزشی فاقد هرگونه مجوز گمرکی و برگه خرید کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند بیان داشت: ورود کالاهای قاچاق به کشور مغایر با اقتصاد مقاومتی بوده و سلامت جامعه و اقتصاد داخلی را مورد هدف قرار می‌دهد و پلیس برابر قانون با اخلال‌گران اقتصادی برخورد قاطع خواهد کرد.

کشف پیش دستانه یک کلاهبرداری بانکی

 جانشین فرمانده انتظامی قم نیز از کشف پیش دستانه کلاهبرداری به شیوه تبلیغ اعطای تسهیلات بانکی در این استان خبر داد.

 سردار بهادر اسماعیلی در تشریح این خبر اظهار داشت: با رصد اطلاعاتی و تحقیق‌های میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی، مشخص شد افرادی با اجاره یک ملک تجاری با تبلیغ گسترده و نصب پلاکارد با مضمون کانون همیاری اجتماعی یکی از بانک های قرض الحسنه، با دریافت مبالغی از متقاضیان وعده‌های پرداخت وام می دهند.

وی افزود: متهمان با تبلیغات فریبنده مبنی بر اعطای وام بانکی تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بدون پیش پرداخت، کسر اقساط از حقوق، ضمانت فقط با سفته و بازپرداخت ۳۰ ماهه ویژه تمامی مشاغل مطمئن و در کمترین زمان با بیش از پنج سال سابقه درخشان، متقاضیان را به مراجعه و تشکیل پرونده، ترغیب می کردند.

جانشین انتظامی قم ادامه داد: متاسفانه ۴۰ تَن از شهروندان فریب خورده و هر نفر با پرداخت سه میلیارد ریال و در مجموع ۱۲میلیارد ریال پرداخت کرده و تقاضای وام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متهمان که ۲ تَن به عنوان مسئول دفتر و یک تَن منشی و سه تَن بازاریاب مشغول به فعالیت بودند، پس از مراجعه متقاضیان، تصویر مدارک هویتی و یک عدد سیم کارت به نام متقاضی و سفته و دریافت مبالغی با تکمیل فرم ثبت نام، وعده پرداخت وام می‌دادند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با احراز اقدام‌های غیر قانونی متهمان، پس از تشکیل پرونده و هماهنگی با مقام قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه هر پنج متهم جلب و دفتر کار آن ها پلمب شد.

وی افزود: نماینده حقوقی بانک موصوف، هر گونه وابستگی متهمان به آن بانک را تکذیب کرد بنابراین متهمان به بِزِه انتسابی اعتراف کردند که در نتیجه به مرجع قضایی معرفی و قرار تامین کیفری مناسب صادر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد، برای گرفتن تسهیلات به بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری معتبر تحت نظارت بانک مرکزی مراجعه کنند و فریب تبلیغات اغوا کنن

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر