۸۰ دستگاه اتوبوس از قم به مرز مهران اعزام شدند

سپهر اقتصادـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: در راستای ارایه سرویس برای بازگشت زایران اربعین حسینی(ع)، ۸۰ دستگاه اتوبوس از این استان به پایانه مرزی شهید سلیمانی شهر مهران اعزام شدند.

به گزارش  از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، محمدحسن کلهری عنوان کرد: هیچ گونه افزایش بهای بلیت اتوبوس برای بازگشت زایران اربعین حسینی(ع) نداریم و تعرفه‌های نرخ مطابق با بهای بلیت در اربعین حسینی(ع) سال ۱۳۹۸ است.

وی افزود: با توجه به احصای نیازها و جمع‌بندی‌های دقیق کارشناسی شده، به تعداد کافی ناوگان در این زمینه تامین شده‌است و هیچ کمبودی در ارایه سرویس بازگشت زایران اربعین حسینی(ع) به استان قم وجود ندارد.

وی به برگزاری جلسات متعدد با انجمن صنفی رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان و دیگر مرتبطان با این امر اشاره و عنوان کرد: الحمدالله از زمان شروع این طرح، ارایه خدمات سفر برای بازگشت زایران اربعین حسینی(ع)  از دوم مهرماه جاری تاکنون؛ هیچ کمبود و ناهماهنگی مشاهده نشده است و ۸۰ دستگاه اتوبوس از قم (یکسر خالی) به پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران اعزام شده اند.

کلهری با عنوان آنکه تعرفه نرخ بلیت اتوبوس درایام اربعین حسینی(ع) از پایانه مرزی شهر مهران به استان‌های مقصد مطابق نرخ‌های اعلامی سال ۱۳۹۸ است، تاکید کرد: از زایران گرامی درخواست می کنیم؛ در صورت مشاهده و دریافت هر نوع اضافه وجه بابت کرایه، مراتب را برای اعمال قانون، از طریق سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و یا دیگر مراکز اعلامی، اطلاع رسانی کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، به دستور العمل ابلاغی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره و اضافه کرد: طی ابلاغیه این وزارتخانه، مقرر شده است؛  تمامی زایران گرامی اربعین، پس از مراجعه به استان مقصد، برای آزمایش (تست) کرونا به مراکز اعلامی اعزام شوند.

وی مرکز اعلامی برای آزمایش‌ «رَپید» (آزمایش سریع کرونا) و آزمایش «پی.سی.آر.» مختص زایران اربعین که توسط ناوگان اتوبوسی به قم مراجعت می کنند را، «پایانه خرمشهر» اعلام و بیان کرد: تمامی زایران عزیز در بدو ورود به استان، باید برای انجام آزمایش (تست) کرونا به این مرکز، واقع در پایانه مسافری تقاطع خرمشهر مراجعه  کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر