۹۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به نیازمندان قم پرداخت شد

سپهر اقتصاد - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) قم گفت: به همت حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم در نیمه نخست امسال بالغ بر ۹۴۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال خدمات و تسهیلات در زمینه‌های مختلف به نیازمندان استان پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام (ره) قم، محمد ابراهیم نعیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۱۲ تَن در قالب ۲۲ هزار و ۹۵۸ خانوار تحت حمایت این نهاد در استان قم هستند، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۳۹ هزار و ۲۱۴ تَن مستمری بگیر این نهاد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این افراد در این مدت ۶۱۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال کمک معیشت دریافت کرده‌اند.

 نعیمی تغذیه مناسب و بهداشت و درمان نیازمندان را امری ضروری برشمرد و ادامه داد: به ۹۰۰ تَن از افراد مبتلا به سوء تغذیه و بیماران صعب العلاج تحت حمایت این نهاد بیش از سه میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال کمک هزینه رفع سوء تغذیه و تامین تجهیزات درمان بیماران صعب العلاج پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای هزار و ۲۵۳ خانوار تحت حمایت، بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود، افزود: برای بیمه این افراد بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

معاون کمیته امداد قم با اشاره به پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن هزار و ۵۲۹ مددجو، اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری حدود ۴۰ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال به عنوان تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن و ۱۷ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریال نیز بلاعوض به عنوان اجاره مسکن به مستاجران تحت حمایت پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۴۹ کمک هزینه ازدواج به ارزش ۲۳ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال به نیازمندان تحت حمایت پرداخت شد، بیان کرد: ۲۹۸ دستگاه لوازم خانگی ضروری نیز به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال به محرومان استان اهدا شد.

نعیمی با بیان اینکه تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد استان از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و بانک‌های مهر ایران و رسالت تامین و پرداخت می شود، گفت: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ تسهیلات پرداختی به افراد نیازمند استان بالغ بر ۱۵۹ میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال بوده است.

وی از ثبت بیش از ۱۰۲ هزار درخواست خدمت در زمینه‌های مختلف درمان، مسکن، اشتغال، ازدواج، وام، مساعدت و امور تحصیلی خبر داد، و افزود: از این تعداد متقاضیان ۹۴ هزار و ۵۱۸ درخواست خدمات مورد نیاز خود را دریافت کردند.

معاون کمیته امداد قم پرداخت کمک‌های ضروری و مقطعی به افراد غیر تحت حمایت را اجتناب ناپذیر عنوان و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۲۱ هزار و ۷۶۳ کمک موردی نیز بالغ بر ۸۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال به نیازمندان و محرومان استان قم پرداخت شد.

وی ارایه ۱۰۰ خدمت حقوقی و خدمت ویژه به آسیب دیدگان حوادث را مورد توجه قرار داد، و گفت: مجموع خدمات ارائه شده به این افراد نیز ۵۳۹ میلیون ریال بوده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر