آبفای قم از طرح‌های تحقیقاتی تا رسیدن به مرحله تولید حمایت می‌كند

سپهر اقتصاد-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی که بر اساس نیازمندهای صنعت آبفا باشد تا رسیدن به مرحله تولید حمایت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری قم ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های این مرکز گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ظرفیت‌های علمی فراوانی در کشور داریم که می‌توانند ما را به بالاترین قله‌های پیشرفت در منطقه و جهان برسانند.

وی تشکیل پارک‌های علمی و فناوری را در کشور در همین راستا دانست و اظهار داشت: با رویکرد و سیاستی که نظام جمهوری اسلامی ایران برگزیده قطعاً با تکیه بر دانش بومی به موفقیت‌های چشمگیری دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه زمانی ما در جنگ تحمیلی در تأمین کوچک‌ترین تجهیزات جنگی مشکل داشتیم، خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و تکیه بر خودباوری به دستاوردهای عظیمی دست پیدا کردیم به گونه‌ای که دنیا به قدرت کشور اعتراف دارد.

وی با تأکید بر اینکه تکیه بر دانش بومی منجر به خوداتکایی می‌شود، یادآور شد: در همین راستا شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو بحث حمایت از تولیدات داخلی و توجه به بومی کردن دانش و فنّاوری‌های مورد نیاز را مورد توجه قرار داده است.

وی در همین زمینه بر ضرورت وجود ارتباط شرکت آب و فاضلاب با پارک علم و فناوری و مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی تأکید کرد و گفت: ارتباط دوسویه با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشمندان نخبه می‌تواند ما را در تأمین بسیاری از نیازمندی‌ها خودکفا کند.

دکتر صادق پور به حمایت شرکت آب و فاضلاب از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با صنعت اشاره و تصریح کرد: ما از هر طرح تحقیقاتی که بر اساس نیازمندهای آبفا باشد تا مرحله رسیدن به نتیجه و بحث تولید حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر