آرد چند نرخی چالشی پیش روی تولیدکننده و مصرف کننده

سپهر اقتصاد-چهار نرخی بودن آرد، چالشی را پیش روی مصرف کننده و تولید کننده نان در قم ایجاد کرده است.

آرد چند نرخی چالشی پیش روی تولیدکننده و مصرف کننده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  علی بیگی، دبیر شورای آرد و نان استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات چند نرخی بودن آرد و سهمیه ده تن و دویست کیلوگرمی سرانه مصرف آرد استان، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵۰ واحد نانوایی با توجه به نرخ یارانه یک، یارانه دو و قیمت آزاد نان تولید می‌کنند.

علی بیگی از تصویب قیمت چهارمی با عنوان قیمت تمام شده خبر داد و افزود: نانوایی‌هایی که می‌خواهند مجوز بگیرند باید تعهد بدهند که توقعی غیر از آرد با قیمت تمام شده نداشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر قیمت گندم ۵ هزار تومان و قیمت تمام شده آرد در هرکیسه ۴۰ کیلویی ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان است.

معاون توسعه بازرگانی و کشاورزی استان با اشاره به قیمت ۹ هزار تومانی مصوب گندم در سال آینده، تصریح کرد: اگر این نرخ چهارم اجرایی شود نانوایی که با این نوع آرد پخت می‌کند توان رقابت و ماندن در بازار را ندارد.

فرماندار هم ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های استان در سطح ملی ضمن ساماندهی سهمیه نانوایی‌های موجود علاوه برافزایش سهمیه گندم استان دو نرخی شدن آرد مبنی بر یارانه‌ای و آزاد هم انجام شود.

حیدری حمایت از تولید کنندگان نان صنعتی در استان را هم ضروری خواند و گفت: ۵ واحد نانوایی صنعتی استان که با آرد آزاد پخت می‌کنند مجبور به افزایش قیمت نان هستند که این افزایش توان رقابت را از آن‌ها می‌گیرد.

براساس گفته نانوایان استان هر کیسه ۴۰ کیلویی آرد بر اساس نرخ یارانه یک ۳۲ هزار تومان، یارانه دو ۵۲ هزار تومان و نرخ آزاد یا همان نرخ صنفی ۱۸۶ هزار تومان خرید می‌کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر