آغاز به‌کار مرکز سامانه پاسخگویی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم

سپهر اقتصاد - معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: خوشبختانه از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون یکهزار واحد صنعتی در کشور احیا شده‌است و فرآیند احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی با ایجاد سازکارهای جدید همچون سامانه‌های پاسخگویی توسعه پیدا خواهد کرد.

علی رسولیان  در حاشیه آیین آغاز به‌کار مرکز سامانه پاسخگویی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: با توجه به رویکردی که دولت سیزدهم دارد و آن پاسخگو بودن به مردم و ایجاد شفافیت در کارهاست، بعد از سفر رییس جمهور به قم علاوه بر استقرار سامانه پاسخگویی، اولین کارگروه افزایش ظرفیت تولید در استان قم ایجاد شد.

وی افزود: امروز در جریان سفر به قم ایجاد سازکارهای لازم برای افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و استقرار سامانه پاسخگویی ۱۲۴ را در این استان برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که با ایجاد سامانه پاسخگویی موضوع افزایش تولید با استفاده از همه ظرفیت‌ها دنبال خواهد شد، ادامه داد: مردم می‌توانند به صورت سیستمی، تلفنی و حضوری به این سامانه دسترسی داشته باشند و درخواست‌های خود را دنبال کنند.

رسولیان گفت: در آینده نزدیک نیز موضوع زمان‌بندی در رسیدگی به درخواست‌های مردم در این سامانه لحاظ خواهد شد تا هرچه سریعتر پاسخ لازم به مراجعین داده شود.

وی با اشاره به این که در سطح ملی نیز گزارش‌های اقدام های صورت گرفته در این سامانه توسط وزیر دنبال می‌شود، افزود: حدود ۲۰۹ مشکل در حوزه صنعت شناسایی شده‌ که در سامانه رفع آن با ایجاد ارتباط میان دستگاه‌های متولی در دستورکار است.

وی ادامه داد: هدف سامانه پاسخگویی افزایش روند نظارت‌ها بر سازوکارهای اجرایی در بخش صنعت است و همه چیز در این سامانه تحت نظارت کارشناسان و مسئولان مرتبط در سطح استانی و ملی قرار دارد و گزارش کار برای وزیر صمت و معاونان به صورت مستمر ارسال می‌شود.

معاون وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که روند احیای واحدهای صنعتی در دولت سیزدهم سرعت یافته است، گفت: ۱۲هزار و ۶۷ واحد صنعتی غیر فعال در کشور وجود دارد که از این میان واحدهایی که در تملک بانک باشد خیلی زیاد نیست، ولی واحدهای فعالی نیز وجود دارد که در تملک بانک‌ها است.

وی ادامه داد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد، عمده واحدهایی که احیا می‌شوند یا از مسیر مشارکت با سرمایه‌گذاران توانمند است و یا واگذاری کامل به آنان، بنابراین اگر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم با بانک‌ها که واحدهای راکد را به فعالان اقتصادی توانمند واگذار کنیم مطمئن هستیم که آثار خوبی خواهد داشت و ما با اقاله در این رابطه موافق هستیم.

رسولیان همچنین تاکید کرد: قم یکی از استان‌هایی است که تقاضا برای سرمایه‌گذاری صنعتی در آن به دلیل داشتن مزیت‌هایی همچون مسیرهای ارتباطی خوب و همچنین داشتن شهرک‌های صنعتی با زیرساخت‌های مناسب، رو به افزایش است.

وی افزود: ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در قم دنبال می‌شود که بخش عمده‌ای از آن پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد و تقاضا برای زمین به‌منظور احداث واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز رو به افزایش است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر