آغاز مجدد ساخت فرودگاه قم

سپهر اقتصاد- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت گذشته با مجلس همکاری نمی‌کرد، گفت: با اراده و عزم دولت جدید در مسائل مختلف، وضعیت کشور روبه بهبود خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛  حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در برنامه گفتگوی ویژه سیمای نور با بیان اینکه استاندار نماینده ارشد دولت در استان و هماهنگ کننده تمام تلاش بین دستگاه‌های مختلف است، گفت: استان نمونه کوچکتر کشور است و استاندار باید بر تمام مسائل استان اشراف داشته و بتواند مدیریت لازم برای تغییرات را اعمال کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز دولت شکل کامل خود را نگرفته و وزرا باید مدیران در رده‌های مختلف را تعیین کنند، افزود: یقیناً وضعیت کشور ما در آینده‌ای نه چندان دور با انگیزه بالا و اعتقاد جدی بهتر و شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود خواهد رفت. وی با تاکید بر اینکه در دولت گذشته زمینه تعامل با مجلس شورای اسلامی وجود نداشت، ادامه داد: متاسفانه در دولت گذشته به مسئولان بالادستی اعلام شده بود که هیچگاه با مجلس در مسائل مختلف همکاری نکنید؛ ولی در حال حاضر وضعیت این گونه نیست و تعامل بسیار خوبی بین قوه مقننه و قوه مجریه وجود دارد. ذوالنور با بیان اینکه در دولت جدید صحبت‌هایی با وزیر راه و شهرسازی مبنی بر از سرگیری عملیات عمرانی فرودگاه قم شده است، گفت: امیدواریم با همکاری و مساعدت وزیر جدید، قم نیز دارای فرودگاه شود. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ادامه عملیات عمرانی منوریل در استان نیز به دلیل هزینه‌های سنگین برای بخش دولتی و عدم صرفه اقتصادی برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این برهه از زمان در دستور کار نیست، افزود: سه نظر تخریب، استفاده از جنبه گردشگری در ایستگاه‌های اطراف حرم و متصل شدن به پردیسان و فرودگاه قم وجود دارد که بنده موافق نظر سوم یعنی ادامه راه به پردیسان و فرودگاه هستم. وی با تاکید بر فضای یک هزار و ۵۸۴ هکتاری بافت فرسوده در استان قم، ادامه داد: تنها اصرار بر حفظ آثار باستانی در بین بافت‌های فرسوده استان با رضایت صاحبان آن‌ها است. ذوالنور با بیان اینکه در بودجه سال جاری، پیش‌بینی برای شهرستان‌های جدید التاسیس در استان قم نشده بود، گفت: امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده بودجه مناسبی را برای این شهر‌ها در نظر بگیریم. وی علت توقف مذاکرات را عدم اراده دولت قبلی برای اینکار دانست و گفت ادامه مذاکرات وین با حفظ استقلال و عزت کشور در دولت جدید انجام خواهد شد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر