آمادگی قم برای همکاری‌های محیط زیستی با ژاپن

سپهر اقتصاد- استاندار قم در دیدار با سفیر ژاپن ، گفت: از توسعه‌ همکاری‌های مشترک بین قم و توکیو در زمینه‌های مختلف به ویژه مسائل مرتبط با محیط زیست استقبال می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  بهرام سرمست، استاندار قم در دیدار با آیکاوا، سفیر ژاپن در ایران، با بیان اینکه ترکیب سنت و مدرنیته در الگوی توسعه‌ کشور ژاپن مورد توجه قرار دارد، گفت: از گذشته‌های دور تا به امروز همواره روابط خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن برقرار بوده است.

استاندار قم با اشاره به حضور طلاب و دانشجویانی بالغ بر ۱۰۰ کشور جهان در مراکز دینی و حوزوی قم ، افزود: با فعالیت این مراکز ، زمینه‌ بسیار خوبی برای مطالعات بین فرهنگی شکل گرفته است.

وی در ادامه به فعالیت شهرک‌های صنعتی در استان قم، اشاره کرد و گفت: ظرفیت صنعتی و دانش متخصصان قم می‌تواند در زمینه ساخت خودرو و قطعات خودرو و تجهیزات الکترونیکی مورد توجه قرار بگیرد.

سرمست همچنین دریاچه نمک را از دیگر ظرفیت‌های بالقوه سرمایه گذاری استان قم دانست و گفت: آماده همکاری با ژاپن در زمینه‌های زیست محیطی ، گردشگری و معدن هستیم.

وی کشت گلخانه‌ای را از دیگر فعالیت‌های مهم اقتصادی استان قم در بخش کشاورزی دانست و بیان کرد: از حضور شرکت‌ها و متخصصان ژاپنی برای تبادل اطلاعات و دانش روز در این حوزه استقبال می‌کنیم.

استاندار قم با اشاره به فعالیت بازرگانان و تجار فرش قم در کشور ژاپن ، گفت: فرش دستباف قم شهرت جهانی دارد و ژاپن می‌تواند بازار مناسبی برای این محصول منحصر به‌فرد قم باشد و ما آماده مبادله هیئت‌های تجاری در این زمینه هستیم.

سرمست همچنین با اشاره به همکاری‌های بین المللی دو کشور ایران و ژاپن گفت: از کمک‌های بشردوستانه کشور ژاپن در زمینه‌های مختلف به ویژه مقابله با کرونا و اهدای واکسن به جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کنیم.

استاندار قم همچنین با اشاره به اقدامات و سیاست‌های موفق استان قم در زمینه مقابله با کرونا، افزود: علاوه بر شهروندان قمی اتباع خارجی مقیم استان قم نیز واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

سفیر ژاپن در ایران نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان قم، این استان را دارای اهمیت و جایگاه ویژه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دانست و بر لزوم تلاش در جهت گسترش بیش از پیش روابط بین قم و توکیو تأکید کرد.

وی تجربیات و دستاورد‌های استان قم در زمینه‌ پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا را موفقیت آمیز دانسته و برنامه‌های مدیریت استان در واکسیناسیون و کنترل بیماری در میان افراد خارجی را ستود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر