اجرای طرح خط کشی در سطح راه‌های استان قم عملیاتی شد

سپهر اقتصاد- رئیس اداره ایمنی راه‌ ها و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: طرح خط کشی محورهای جاده‌ای استان با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال و به طول یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، سیدحسن خلیلی نیا اظهار داشت: از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است.

وی افزود: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ایمنی راه‌ها، اداره کل راهداری قم به طور مستمر و در قالب طرح‌های پیمانی- امانی نسبت به اجرا و احیا خطوط امحا شده درسطح راه‌های استان اقدام می کند.

خلیلی نیا ادامه داد: از آنجا که طی یکسال گذشته شاهد اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت از سویی و امحا بسیاری از خطوط در سطح راههای استان از سویی دیگر بودیم، نسبت به انعقاد قراردادی جهت اجرای یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر خط کشی اقدام شد.

وی بابیان این مطلب که طرح خط کشی محورهای برون شهری با اولویت راه‌های بهسازی شده استان طی یکسال گذشته اجرا می شود، تصریح کرد: این محورها شامل جاده پردیسان- ورجان، محور قم- جعفریه، جاده قدیم قم- تهران، محور چهارخطه قدیم سلفچگان- ساوه، جاده قدیم قم- کاشان و بزرگراه راهجرد- سلفچگان است.

رئیس اداره ایمنی راه‌ها وحریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از دیگر محورهایی که به دلیل اجرای طرح بهسازی در اولویت اجرای طرح خط کشی قرار دارند به محورهای روستایی کهندان، وسف، عنایت بیگ و چشمه شور اشاره کرد و افزود: درقالب این طرح که به صورت خط سرد اجرا می شود، نسبت به احیا خطوط امحا شده درسطح راههای استان قم نیز اقدام می شود.

خلیلی نیا اجرای نقوش ترافیکی درسطح راه‌های استان را از دیگر برنامه‌های لحاظ شده دراین طرح برشمرد و گفت: افزون بر ۳۰۰ متر مربع نقوش ترافیکی که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محورهای استان اجرا می شود.

وی درخصوص میزان اعتبار تخصیصی این طرح بیان داشت: بیش از یکصد میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برای اجرای طرح خط کشی محورهای استان طی امسال تخصیص یافته است.

خلیلی نیا ابراز داشت: همچنین بالغ بر ۵.۳ میلیارد ریال رنگ  ترافیکی جهت اجرای امانی خط کشی درسطح راه‌های استان قم تهیه و دراختیار اکیپ خط کش اداره کل متبوع قرار داده شده است.

وی با یادآوری این موضوع که عملیات خط کشی راه‌های استان از اول مردادماه شروع شده  است عنوان کرد: طی چند روز گذشته نسبت به خط کشی محور پردیسان- ورجان و همچنین قسمت‌هایی از محور قم- جعفریه اقدام شد که اگر به دلیل وقوع بارش‌های اخیر عملیات خط کشی متوقف نشده بود نسبت به اجرای خط کشی به صورت گسترده تری درسطح راههای استان اقدام می شد.

رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان اظهار داشت: بی تردید ازعوامل اصلی دراجرای مناسب و مانایی خطوط و نقوش ترافیکی، عدم عبور وسائط نقلیه ازروی خطوط بخصوص در ساعات اولیه بعد اجرا می باشد، لذا رانندگان باید نسبت به رعایت این مهم عنایت داشته و دربین خطوط حرکت کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر