اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار کالا‌های اساسی در قم

سپهر اقتصاد-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار کالا‌های اساسی با همکاری نیرو‌های مردمی و بسیج ادارات در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ، اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار کالا‌های اساسی در قمرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان امروز در نشست خبری از به کارگیری ظرفیت نیرو‌های مردمی و بسیج ادارات برای کنترل بیشتر بازار خبر داد و گفت: از امروز طرح ویژه نظارت بر بازار کالا‌های اساسی در استان شروع شده و بیش از ۲۰ بازرس جهاد کشاورزی با همکاری ۲۰۰ نفر از نیرو‌های مردمی از واحد‌های عرضه کالا‌های اساسی بازدید خواهند کرد.

محمد رضا حاجی رضا به تشریح وضعیت بازار خصوصا بازار کالا‌های اساسی پرداخت و گفت: هرچند در بخش تامین کالا‌های اساسی دچار مشکل نیستیم، اما در حوزه توزیع، ایراداتی وجود دارد که نیازمند نظارت و مراقبت بیشتر است.

وی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی (۲۱ تا ۲۷ خرداد) با خبرنگاران سخن می‌گفت از افتتاح ۳۵ طرح در این هفته خبر داد و افزود: این طرح‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۷ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که مجموعا برای ۲۳۲ نفر اشتغال زایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله آب، خاک، دام، صنایع تبدیلی و شیلات است افزود: ۱۹ طرح در بخش دام با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که مجموعا برای ۴۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به نام گذاری امسال گفت: به منظور ارتقاء تولید دانش بنیان و افزایش بهره وری در تولید، روز چهارشنبه، استان قم میزبان کاروان ارتقاء بهره وری خواهد بود.

حاجی رضا با اشاره به برگزاری ۱۷۰ برنامه آموزشی و ترویجی در حوزه کشاورزی و دامپروری توسط کاروان ارتقاء بهره وری گفت: این کاروان در قالب ۳ گروه در شهرستان‌های قم، کهک، و جعفرآباد فعالیت خواهند کرد و آموزش‌های لازم را به روستائیان، کشاورزان و دامداران ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه از کشت محصولات زراعی وباغی در ۱۰۴ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن محصول در این اراضی تولید و روانه بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت را یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال‌های آتی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اجرای طرح تغییر الگوی کشت، محصولاتی همچون تریتیکاله، سورگوم، چغندر علوفه‌ای و چغندر پاییزه جایگزین محصولات آب بر از جمله انواع صیفی جات و سبزی جات می‌شود.

حاجی رضا با اشاره ارائه تسهیلات بانکی در حوزه کشاورزی گفت: در سال جاری ۱۴۴۱ میلیارد تومان تسهیلات ویژه کشاورزان و بهره برداران این حوزه به بانک‌های عامل معرفی شده اند که تاکنون ۳۴۳ میلیارد تومان از این تسهیلات اختصاص پیدا کرده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر