اجرای ۱۴۱ پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی استان قم

سپهر اقتصاد-  مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: از ابتدای سال تاکنون قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام بالغ بر ۱۴۱ پروژه عمرانی را در سطح استان و خارج از استان اجرایی کرده است.

محمود داوود آبادی در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: پروژه هایی که بسیج سازندگی در آن‌ها ورود می‌کنند به صورت قرارگاهی انجام می‌شوند و در صورت نیاز حتی مردم، مسئولین و خیرین نیز ما را یاری می‌رسانند.

وی افزود: قرارگاه های پیشرفت و آبادانی در محروم ترین نقاط هر استان فعالیت می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم ادامه داد: سعی ما این است که تا حد امکان مشکلات مردم را از طریق زندگی با آن‌ها شناسایی کنیم و توسط خودشان این مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: در راستای حل مشکلات مردم اقدامات فراوانی توسط سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به احداث ۴۳ واحد مسکونی در شهر زلزله زده سی سخت با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان اشاره کرد.

داوود آبادی اظهار داشت: از کل اعتبار مربوط به پروژه شهر سی سخت مبلغ ۶میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان از تعهدات سپاه استان است که با کمک خیرین و مردم می بایست تأمین شود که ۶۰ درصد آن تأمین شده و ما بقی اعتبار از محل تسهیلاتی است که بنیاد مسکن به مردم واگذار می کند.

وی افزود: از سایر اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان قم می‌توان به تهیه و توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در طول ۱۸ ماه گذشته و واگذاری آن به نیازمندان با کمک آحاد مردم، گروه های جهادی، خیرین و هیئات مذهبی اشاره کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: همچنین تعداد ۴۵۰۰ بسته در طول هفته دفاع مقدس با ارزش هر بسته ۴۵۰ هزار تومان به صورت مشارکتی از طرف سازمان بسیج سازندگی واگذار می شود.

داوود آبادی تصریح کرد: مهم ترین مولفه محرومیت زدایی ایجاد اشتغال است که در این راستا نیز ۲۸۵ صندوق قرض الحسنه برای ایجاد مشاغل خانگی توسط سازمان بسیج سازندگی استان قم ایجاد شده و بیش از ۱۰ هزار خانواده از این صندوق استفاده می‌کنند.

وی افزود: همچنین تأمین تسهیلات قرض الحسنه ۴% با بازپرداخت ۷ ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان توسط سازمان بسیج سازندگی استان برای مشاغل روستایی و تولیدی های زود بازده نیز در دست اقدام است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر