احداث مخزن ذخیره سازی آب شهر قم

سپهر اقتصاد- کلنگ احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب شهر قم به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ احداث مخزن ذخیره سازی آب شهر قماین مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی بتنی قرار است با هزینه ۵۱۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی شهر‌های دارای تنش آبی در مدت یک سال احداث شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه قم به لحاظ شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی‌های سالیانه در وضعیت تنش آبی قرار دارد افزود: به منظور تامین پایدار آب مصرفی احداث یک صد هزار متر مکعب مخزن آب در دستور کار قرار گرفته است.

آقای بختیاری با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ورودی آب از سرشاخه‌های دز به استان در مقایسه با پارسال گفت: این کاهش سهم قم از سرشاخه‌های دز و افزایش مصرف موجب افزایش سختی و شوری آب شده است.

وی افزود: برای جبران کاهش ورودی آب و تامین آب مصرفی مورد نیاز چاه‌های آب داخل شهر در مدار مصرف قرار گرفته است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: با افزایش برداشت از سد ۱۵ خرداد در روز‌های اخیر وضعیت توزیع آب در شرایط متعادل تری قرار گرفته است.

بختیاری با بیان اینکه در چند روز گذشته مصرف آب در استان به ۵ هزار لیتر بر ثانیه رسیده گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک و نیم درصد افزایش داشته است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر