احداث پایانه جنوبی قم فعلاً از دستور کار خارج‌شده است

سپهر اقتصاد- مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری قم، در خصوص پیگیری احداث پایانه جنوبی مقابل بیمارستان امام رضا(ع) گفت: احداث این پایانه به دلایلی همچون جابه‌جا شدن مسیر تردد به پردیسان در نقشه مسکن و شهرسازی و عدم واگذاری زمین جانمایی شده توسط اداره کل راه و شهرسازی از دستور کار خارج‌شده است.

وی در بخش دیگری از این نشست به موضوع افزایش تعرفه بهای خدمات اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست به این نتیجه رسیدیم که علیرغم نامساعد بودن وضعیت اقتصادی شهرداری، امسال در بهای خدماتی که مستقیماً با مردم در ارتباط است افزایشی نداشته باشیم و منابع درآمدی را از محل‌های کلان ازجمله واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری تأمین کنیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری قم، در خصوص پیگیری احداث پایانه جنوبی مقابل بیمارستان امام رضا(ع) نیز گفت: احداث این پایانه به دلایلی همچون جابه‌جا شدن مسیر تردد به پردیسان در نقشه مسکن و شهرسازی و عدم واگذاری زمین جانمایی شده توسط اداره کل مسکن و شهرسازی از دستور کار خارج‌شده و در حال حاضر به دنبال راه‌اندازی پایانه سه راه خرمشهر و رفع مشکلات آن ازجمله راه دسترسی هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه پایانه مرکزی در مکان نامناسبی قرارگرفته و عملاً کارکرد واقعی حمل‌ونقلی را ندارد، گفت: می‌بایست به ایجاد پایانه مرکزی، مناسب و مجهز در مکانی مانند میدان 72 تن فکر کنیم.

وی ادامه داد: جذب نیروهای متخصص نیز از دیگر وظایف است و باید از خدمات نیروهای متخصص و متعهد بهره ببریم و وظیفه دیگر؛ استفاده از تجربیات پایانه‌های شهرهای دیگر بوده که بتوانیم در جهت بهبود حمل‌ونقل شهری قم از آن‌ها استفاده و بهره‌برداری کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، ایجاد غرفه‌های خدماتی مجهز برای تأمین نیازهای مسافرین در پایانه‌ها را وظیفه مهم این سازمان در جهت ایجاد درآمد عنوان کرد و گفت: متأسفانه پایانه مرکزی در مکان نامناسبی قرارگرفته و عملاً کارکرد واقعی حمل‌ونقلی را ندارد و عمدتاً سفرها از میدان ۷۲ تن انجام می‌شود که احیاناً این سفرها می‌تواند ناایمن نیز باشد.

طبیبی با تأکید بر اینکه می‌بایست به ایجاد پایانه مرکزی و مناسب و مجهز فکر کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه طرح‌هایی نیز وجود دارد که باید با اولویت به آن بپردازیم.

وی با اشاره به‌ضرورت احیای پایانه پردیسان به‌منظور ساماندهی سفرهای درون‌شهری و بیرون شهری، ابراز کرد: رویکرد سازمان باید تلاش در جهت تحقق منابع حمل‌ونقلی باشد و برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی‌شده و همکاران در این زمینه در تلاش هستند

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر