احیای پوشش گیاهی قم با اجرای پویش مردمی بذرکاری

سپهر اقتصاد-پویش مردمی بذرکاری برای احیا و غنی سازی پوشش گیاهی استان،  با کاشت بذر بادام کوهی در روستای علی آباد نیزار قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ، محمد شعاعی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اجرای پویش سراسری مردمی بذرکاری برای احیا و غنی سازی جنگل‌های خارج از شمال در استان قم، گفت: منطقه‌ چنار قاضی، در حوزه آبخیز، علی آباد نیزار در اولین مرحله از پویش مردمی بذرکاری قم، تحت پوشش قرار گرفته است.

وی افزود: در این مرحله ۲۰ هکتار از زمین‌های منطقه علی آباد نیزار قم، با کمک مردم محلی، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد بذرکاری می‌شود.

شعاعی با اشاره به اینکه دو مرحله دیگر این پویش هم به زودی اجرا می‌شود، افزود: در مرحله دوم ۳۰۰ هکتار در منطقه ییلاقی کاسوا و در مرحله سوم ۲۰۰ هکتار در منطقه وشنوه بذرکاری می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، افزود: با امضای تفاهم نامه با یکی از انجمن‌های مردم نهاد، طرح ۲۰۰ هکتار نهال کاری در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

پویش مردمی کاشت بذر به منظور احیاء و غنی سازی پوشش گیاهی استان که از امروز آغاز شده است تا پایان اسفند در قم ادامه خواهد داشت.

این پویش همزمان با قم در سایر نقاط کشور به جز استان‌های شمالی و زاگرس نشین اجرا می شود.

پویش کاشت بذر، برای احیای جنگل های زاگرس، پیش‌تر همزمان در ۱۲ استان زاگرس نشین نیز اجرا شده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر