از ابتدای امسال هفت روز پاک در قم ثبت شده است

سپهر اقتصاد- مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: از ابتدای امسال تا ۲۰ تیرماه جاری، ۷ روز پاک، ۵۹ روز قابل قبول، ۳۱ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۱۶ روز ناسالم برای همه گروه ها در قم ثبت شده که نسبت به ۲ سال گذشته با شیب تندی روبه افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا موسوی مشکینیدر جلسه ستاد مدیریت بحران با اشاره به معضل گرد و غبار، بیان داشت: شرایط کانون های گرد و غبار قم نامطلوب است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت پدیده گرد و غبار، گفت: در سطح استان قم ۳۰ هزار هکتار کانون مستعد و فعال، ۱۲ هزار تن گرد و غبار به صورت سالانه تولید و در سطح استان و شهرهای پیرامون توزیع می کنند.

موسوی مشکینی افزود: گرد و غبار کنونی شهر قم ناشی از کانون های داخلی در محدوده دشت مسیله است که شرایط کنونی را بوجود آورده است.

رکود تاریخی روزهای ناسالم در قم

مدیرکل هواشناسی قم نیز در این جلسه بیان کرد: میانگین بارش سال آبی جاری استان نسبت به میانگین بلندمدت ۲۲ درصد کاهش یافته است.

مهران حیدری افزود: ۹۹ درصد از مناطق مختلف استان قم با انواع خشکسالی درگیر است که یکی از عوامل مهم آن تغییرات دمایی و اقلیمی است؛ دمای قم در مقایسه با میزان بلند مدت یک درجه افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال جاری ۱۹ روز همراه با گرد و غبار بوده که رکودی تاریخی در میزان روزهای ناسالم را در قم ثبت کرده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر