استاندار بر لزوم جمع‌آوری ریل‌های متروکه شهر قم تاکید کرد

استاندار بر لزوم جمع‌آوری ریل‌های متروکه شهر قم تاکید کرد

سپهر اقتصاد ـ استاندار قم، جمع‌آوری ریل‌های متروکه را از جمله دغدغه‌های علما، بزرگان و شهروندان دانست و گفت: تعیین تکلیف محله اسماعیل‌آباد از دیگر دغدغه‌های مردمی است که باید ورود جدی‌تری به این موضوع‌ها انجام شود.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم اظهار داشت: مجموعه شهرداری در خط مقدم کارهای عمرانی در قم قرار دارد.

وی با بیان اینکه هماهنگی و انسجام خوبی بین استانداری و مجموعه مدیریت شهری قم وجود دارد، ابراز کرد: باید همه تلاش‌ها و جهت‌گیری‌ها هماهنگ و همراه باشد تا بتوانیم مسایل شهر قم را هر چه سریع‌تر حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری چندین مصوبه خوب برای شهر وجود داشته است که باید از این فرصت برای رفع نیازهای شهر استفاده کرد.

محله اسماعیل‌آباد شهر قم، از حدود دهه ۷۰ تشکیل شده و پس از سال ۱۳۸۶ با الصاق منطقه جمکران به شهر قم، جزو محدوده این شهر شده است و اکنون این محله در محدوده شهر قم و کنار ریل راه‌آهن قرار دارد، اما ساخت‌وسازهای آن خارج از قانون، انجام شده‌ است.

برای تست گرم متروی قم به دنبال واگن هستیم

شهردار قم نیز در این دیدار، با بیان آخرین وضعیت طرح متروی شهر قم گفت: در طرح مذکور، آماده تست گرم بوده و از راه‌های مختلف به دنبال تامین واگن هستیم که نیاز بوده وزارت کشور ورود جدی‌تری به این موضوع داشته باشد.

سید مرتضی سقاییان‌نژاد با اشاره به همکاری مناسب مجموعه مدیریت شهری با استانداری و دستگاه‌های گوناگون استان اظهار داشت: انسجام، وحدت و اقتدار امروزه در مجموعه شهرداری و استان وجود دارد که می‌توان با همکاری بیشتر مشکلات سنواتی قم را حل کرد.

وی با اشاره به تحقق بیش از ۹۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قم خاطرنشان کرد: پس از تفریغ بودجه، احتمالا تحقق بودجه سال گذشته به ۹۵ درصد خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه بودجه امسال شهرداری بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته ‌شده است، افزود: امسال ۱۶ طرح نیمه‌تمام و شاخص به پایان می رسد و یا شروع فعالیت می‌شود.

سقاییان‌نژاد افزود: ساخت تقاطع صدوقی و فردوسی، احداث تقاطع کیوانفر، بهره‌برداری از تونل بلوار جمهوری اسلامی، تقاطع نماز، تونل غدیر و تکمیل تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله حکیم از جمله این طرح‌هاست.

وی از پیش‌بینی ۱۱۶ میلیارد تومان برای ادامه نهضت آسفالت در شهر قم گفت: امسال با تحقق اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری می‌توان طرح‌های شاخص اطراف حرم مطهر، چهل اختران و دروازه ری را تعیین تکلیف و به سرانجام رساند.

وی از بهره‌برداری از ۱۲ هزار میلیارد تومان طرح در سال گذشته خبر داد و گفت: برای جمع‌آوری ریل‌های متروکه نیاز بوده تا کمیته‌ای تشکیل شود تا باقیمانده ریل‌های متروکه به ‌صورت منطقه‌ای تعیین تکلیف شوند.

عملیات اجرایی ساخت خط یک (خط A) متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ با اعتباری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده‌ است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر