استان قم کمترین نرخ تورم کشور را در مردادماه به خود اختصاص داد

سپهر اقتصاد- درمرداد ماه سال جاری بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد با ٤,٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­­ قم با ١.٨ درصد افزایش است.
به گزارش مرکز امار ایران ، در مرداد ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٣٧,٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد با ٤.٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­­ قم با ١,٨ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٣.٢ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٥٣.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران  (٣٧.٦ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٥.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٥١.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٠.٩ درصد) است.

در مرداد ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٣٤,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان فارس با ٤.٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­ قم با ١.٨ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٢.٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام (٥٢.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران (٣٧.٤ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٤.٥ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  (٥٠.٩ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان­  قم (٤٠.٨ درصد) است.

در مرداد ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٥٨,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد با ٥.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ کردستان با ١.٧ درصد افزایش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٤٧,٧ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام (٥٨.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سمنان (٣٩.٣ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٨.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ کرمانشاه (٥٤.٤درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ تهران (٤٢.٦ درصد) است.

.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر