اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد قم

سپهر اقتصاد-مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم، گفت: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال و کارآفرینی مددجویان استان در نظر گرفته شده است.

اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای ایجاد اشتغال در قمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محسن مسعودیان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، در نشست خبری با موضوع اشتغال و کارآفرینی، گفت: سال گذشته دو هزار و ۶۰ طرح اشتغال زایی را اجرا کردیم و بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در قم ایجاد شد.

مسعودیان افزود: سال گذشته اعتبارات اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد ۱۷۰ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی رویکرد جدید کمیته امداد را توانمندسازی عنوان کرد و افزود: ۴۰ درصد اشتغال کشور سال گذشته از طریق طرح‌های کمیته امداد تامین شد که این رقم در سال جدید به ۵۰ درصد خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ۷۹ درصد اعتبارات اشتغال و کارآفرینی جذب شد، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰۲ درصد برنامه‌ها و طرح‌های اشتغال زایی محقق شد.

مسعودیان گفت: طبق برنامه ریزی‌ها امسال ۶ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی باید ایجاد شود.

وی ایجاد مشاغل با محوریت طرح‌های دانش بنیان، برگزاری رویداد‌های کارآفرینی با محوریت طرح‌های دانش بنیان، ایجاد مشاغل فرهنگی و اشتغال روستایی با شعار هر روستا قطب تولید یک محصول را از طرح‌های امسال عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود به کمک‌های مردمی در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان سال گذشته ۳ میلیارد تومان کمک جمع آوری شد که این رقم امسال به ۸ میلیارد تومان رسید.

محسن مسعودیان با اشاره به اینکه کمک‌ها تا ظهر روز عید فطر به حساب خانواده‌ها واریز شد، افزود: مبلغ جمع آوری شده‌ زکات فطریه سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که امسال تا امروز بیش از یک میلیارد جمع آوری شده و پیش بینی می‌شود این رقم به ۳ میلیارد تومان برسد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر