افتتاح نمایشگاه معرفی محصولات صنایع قم

سپهر اقتصاد- در آئینی نمایشگاه دائمی ویترینی محصولات استان با حضور مسئولان و صنعتگران قم آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ، محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در حاشیه افتتاح نمایشگاه ویترینی محصولات استان با اشاره به ارائه محصولات ۱۴۰ واحد تولیدی در این نمایشگاه گفت: هفت گروه تولیدی شامل صنایع نساجی، صنایع فلزی، صنعت برق، صنعت کفش و دمپایی، صنایع معدنی، صنایع غذایی صنایع شیمیایی و صنایع لوازم خانگی گوشه‌ای از محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

رئیس سازمان صنمت قم، گفت: این مجموعه برای آشنایی خریداران با تولیدات استان ایجاد شده و گام مثبتی برای معرفی محصولات به صادرکنندگان و تجار داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به هزار واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه، گفت: نمایشگاه ویترینی محصولات استان در گام نخست محصولات ۱۴۰ واحد شاخص تولیدی را به نمایش گذاشته و به مرور و با مشارکت و همکاری سایر تولیدکنندگان تکمیل می‌شود.

امروز همچنین در بیست و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان شرکت تولیدی ماهان کشش جم به طور رسمی به بهره برداری رسید.

رئیس هیئت مدیره این مجموعه تولیدی با اشاره به سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی در این واحد تولیدی، گفت: ۴۰ کارگر به‌طور مستقیم در این مجموعه مشغول به کار شدند.

نوروزی افزود: در این مجموعه ماهانه بیش از هزار تن انواع سیم‌های مفتولی با روکش گالوانیزه که عمدتا در صنایع برق به کار می‌رود تولید خواهد شد.

اعضاء ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان امروز همچنین از دو واحد صنعتی، شامل واحد تولیدی سلامت صنعت و واحد تولیدی مبین مهر که به ترتیب در تولید شکلات و دستگاه ایزوله سازی اتاق عمل تولید می کنند، بازدید و از نزدیک با مشکلات این واحد‌ها آشنا شدند.

استاندار در این بازدید‌ها با اشاره به وجود برخی مشکلات در این واحد‌های تولیدی، گفت: در این بازدید‌ها مدیران به صورت ضربتی برای رفع و حل مشکلات اقدام می‌کنند.

سرمست گفت: با توجه به همین دست اقدامات میدانی مدیران اقتصادی استان در ۲ سال گذشته هیچ واحدی در استان تعطیل نشده و حتی نزدیک به ۳۰ واحد راکد نیز سالانه به چرخه تولید بازگشته اند.

در این نمایشگاه بیش از 140 واحد صنعتی و معدنی استان قم در رشته های صنایع شیمیایی،سلولوزی،فلزی و برقی،نساجی،غذایی،کانی غیرفلزی و معدن محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر