با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور صورت گرفت:افتتاح شركت اميدفنر و كلنگ زني طرح توسعه ي شركت پاكشوما

سپهر اقتصاد - با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور چند واحد اقتصادی جدید در شهرک صنعتی محمد اباد قم به بهره برداری رسید.

 به گزارش ایرنا، معاون اقتصادی وزیر کشور در آیین بهره‌برداری از فاز جدید شرکت امید فنر در شهرک صنعتی محمودآباد قم طی سخنانی اظهار داشت: درحال حاضر یکهزار و ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۷۲۸ مورد فعال می‌باشد. بابک دین پرست  اضافه کرد: در این شهرک‌ها و نواحی ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد مستقر است که هشت‌ هزار و ۵۰۰ واحد آن غیرفعال است و کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید نیز پیگیر حل و فصل مشکل‌های این واحدها هستند. وی همچنین با اشاره به‌ظرفیت خوب قم در زمینه تولید لوازم خانگی بیان داشت: واحد تولید لوازم خانگی شهرک محمودآباد قم در سال گذشته توانسته میزان تولید خود را ۱۰۰ درصد نسبت به‌سال قبل از آن افزایش دهد که این اتفاق خوبی در بخش لوازم خانگی به‌شمار می‌آید. قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه لوازم خانگی توانستیم، بخش اعظم نیاز داخل را با فعالیت‌های واحدهای تولیدی موثر و موفق تامین کنیم. معاون وزیر کشور با اشاره به‌احصا واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصریح کرد: ۱۶ بانک موجود در کشور حدود یکهزار و ۸۰۰ واحد تولیدی را تحت تملک خود دارند، که ۵۸ درصد این واحدها تعطیل است. دین‌پرست یادآور شد: این واحدها طبق دستور العمل واگذاری اموال مازاد موسسه‌های اعتباری، مصوب شورای پول و اعتبار  باید به‌چرچه تولید بازگردند. این مقام وزارت کشور تکمیل و راه‌اندازی واحدهای نیمه تمام را از اولویت‌های مهم ستاد تسهیل ملی دانست و بیان کرد: ۶۹۱ واحد تولیدی در کشور دارای پرونده قضایی هستند که وضعیت این واحدها در قالب یک کمیته مشترک با قوه قضائیه بررسی می‌شود. دین پرست بیان کرد: آخرین وضعیت واحدهای تولیدی صنعتی مشکل‌دار و بحرانی نیز از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد. در سفر قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور عملیات اجرایی مرحله چهارم توسعه واحد تولیدی لوازم خانگی شهرک محمودآباد که به‌تولید انواع لوله مسی اختصاص دارد، آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ،واحد تولید کننده انواع فنرهای صنعتی برای صنایع خودرو، لوازم خانگی، مبلمان و صنایع نظامی با ظرفیت سالانه ۱۵ هزار تن و اشتغال‌زایی بیش از ۲۰۰ نفر  در زمینی به مساحت شش هکتار در شهرک صنعتی محمود آباد آغاز به کار کرد . برای راه اندازی این مجموعه صنعتی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی هزینه شده است. امروز همچنین عملیات اجرایی فاز چهارم گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد آغازشد. در این مرحله که در شش هزار متر مربع زیربنا و در مدت یک سال با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال اجرا خواهد شد سالانه ۳۵ هزار تن لوله های مسی تولید و زمینه اشتغال  ۸۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

استاندار قم سپس در جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان قم با اشاره به فرمايشان مقام معظم رهبري مبني بر استفاده از هر فرصتي براي خدمت به مردم گفت: حضور مسئولان در آخرين روزهاي كاري دولت دوازدهم نشان از اهتمام مديران براي توسعه ي اقتصادي كشور مي باشد.

سرمست با بيان اينكه 72 واحد صنعتي راكد در سال رونق و جهش به مدار توليد بازگشتند ادامه داد: در سال جاري نيز 38 واحد صنعتي غيرفعال براي قرارگرفتن در مدار توليد در دستور كار قرار دارند كه در 4 ماهه ي ابتداي سال 11 واحد فعال شده اند.

وي با اشاره به هدف گذاري براي توسعه ي واحدهاي صنعتي پيشرو در استان قم خاطرنشان كرد: 450 واحد صنعتي در دو سال گذشته ايجاد و در مدار توليد قرار گرفته اند.

استاندار قم گفت: براي احداث و توسعه ي 240 واحد صنعتي در سال 1400 برنامه ريزي شده است كه اميدواريم با تلاش مسئولان اين برنامه محقق شود.

همچنین محمود سیجانی در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم در شهرک محمودآباد این استان با ارائه گزارشی اظهار داشت: جلسه امروز با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار و مسائل مهمی در جهت رفع مشکل‌های تولید مطرح شد.

رئیس صمت قم افزود: با توجه به‌طرح مشکل‌هایی در زمینه تامین برق سیمان قم که تابع تهران است قرار شد در جلسه ستاد ملی روز چهارشنبه این موضوع مورد ارزیابی و پیگیری جدی از سوی مسئولان ذی ربط قرار بگیرد و در بخش عمرانی و مصارف عمومی و واحدهای تولیدی نیز مشکل‌های این بخش رفع شود. سیجانی افزود: همچنین قرار شد طرح‌های مهم و شاخص با سرمایه‌گذاری بالا در استان شناسایی و مشکل‌های آن احصا و در سطح ملی مورد پیگیری قرار گیرد. وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد، موضوع‌هایی چون زیرساخت‌های لازم در تامین آب و برق شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک صنعتی محمودآباد به‌طور جدی ارزیابی، و مشکل‌ها رفع شود. سیجانی همچنین بیان کرد: حدود هفت واحد بزرگ صنعتی در قم دارای مسائل و مشکل‌هایی در سطح ملی است و برغم اینکه استان در این زمینه مصوبه‌هایی داشته اما حل نشده، از این رو قرار شد، ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در جلسه پیش ‌روی‌ خود در مورد مسائل بزرگ این واحدها تصمیم گیری کند. وی خاطرنشان کرد: در سال جاری هدف‌گذاری برای تکمیل ۱۵۰ طرح نیمه تمام انجام شد و تاکنون ۴۴ طرح راه اندازی شده است، همچنین ۹۰ برنامه طرح توسعه هدف‌گذاری شد که ۳۳ مورد عملیاتی انجام شده و از ۳۸ واحد راکد نیز ۱۱ مورد امسال به‌سرانجام رسیده‌است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر