افزایش بودجه شهرداری قم برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش سوانح رانندگی

سپهر اقتصاد- رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم از تصویب افزایش بودجه شهرداری به‌منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش سوانح رانندگی خبر داد.

وی سهم اندک حمل‌ونقل عمومی در جابجایی شهروندان را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مدیریت شهری قم دانست و افزود: امروز علاوه بر سهم اندک حمل‌ونقل عمومی در جابجایی شهروندان، تعداد بالای سوانح رانندگی نیز یکی از مسائل مهم و چالش‌برانگیز در حوزۀ حمل‌ونقل شهر قم است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌‌ونقل شورای اسلامی شهر قم از تصویب افزایش بودجۀ شهرداری در روزهای اخیر خبر داد و تصریح کرد: با افزایش بودجه، اعتباری بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید ۴۸ دستگاه اتوبوس جدید در دستور کار قرار گرفت که عمر ناوگان اتوبوسرانی را تا حد قابل‌توجهی بهبود بخشیده است.

وی اجرای سامانه‌های هوشمند ثبت سرعت و فاصلۀ طولی را اقدامی مهم در جهت کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد و گفت: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مهم‌ترین علت وقوع سوانح رانندگی بوده که با اختصاص اعتباری بالغ‌بر ۳.۵ میلیارد تومان و اجرای سامانه‌های هوشمند ثبت سرعت و فاصلۀ طولی امیدواریم تعداد سوانح، کاهش پیدا کند.

دهناد ادامه داد: برخی از سرعت‌کاه‌های موجود در سطح شهر، علاوه بر کارایی اندک، خود حادثه‌ساز هستند که برای ساماندهی و استانداردسازی آن‌ها نیز اعتباری بالغ‌بر ۱.۵ میلیارد تومان اختصاص داده‌شده که باعث کنترل مناسب سرعت جریان ترافیک و درنهایت کاهش حوادث رانندگی خواهد شد.

وی سپس به اهمیت تأمین ایمنی عابران پیاده به‌عنوان مهم‌ترین قربانیان سوانح رانندگی اشاره و خاطرنشان کرد: فراهم کردن شرایط مناسب عبور ایمن عابران پیاده از عرض معابر یکی از رویکردهای مهم مدیریت شهری است که در گام نخست برای تأمین تجهیزات و نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های نوین، یک میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: همچنین برای توسعه و پشتیبانی سیستم‌های نرم‌افزاری کنترل ترافیک نیز یک میلیارد تومان در متمم و اصلاحیه بودجه اضافه شد که می‌تواند در چند زمینه ازجمله شناسایی و برطرف کردن گره‌های ترافیکی و همچنین اطلاع‌رسانی و بررسی سریع سوانح رانندگی کمک کند.

وی در پایان تأکید کرد: موارد اشاره‌شده، تنها مقادیری هستند که افزایش آن‌ها در متمم و اصلاحیۀ بودجه درنظر گرفته‌شده است و کل اعداد اختصاص داده‌شده برای توسعۀ حمل‌ونقل پایدار، بسیار بیشتر از این مبالغ است

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر