افزایش تسهیلات اشتغال روستایی قم در سال جاری

سپهر اقتصاد-مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری قم، گفت: در سال ۱۴۰۰ سقف تسهیلات اشتغال در روستا‌ها تا یک‌صد میلیون تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سجاد چهرگانی، از دو برابر شدن اعتبارات اشتغال و معیشتی روستاییان استان خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ نرخ اعتبار نه میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان بود که صد درصد تخصیص یافته و جذب شد.
وی از کسب رتبه یک استانی در جذب این اعتبارات خبر داد و افزود: در سال جاری اعتبار استان دو برابر شده و سقف تسهیلات اشتغال هم از بیست میلیون تومان به یکصد میلیون تومان افزایش یافته است. روستائیان می‌توانند از طریق دفتر مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری قم از نحوه پرداخت این تسهیلات مطلع شوند. چهرگانی همچنین از کسب مقام پنجم کشوری در پیگیری مطالبات روستایی خبر داد و گفت: نظارت بر تمامی طرح‌های روستایی از وظایف مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استان است که در سه سال گذشته رتبه کمتر از پنج را در میان سایر استان‌ها داشته ایم. وی تعامل بین دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی استان را سبب کسب این رتبه دانست و افزود: هشت دستگاه اجرایی و خدمات رسان هر سه ماه، چهل طرح در حوزه روستایی را انجام می‌دهند که پیگیری از روند اجرای این طرح‌ها از وظایف معاونت روستایی و شورا‌ها است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر