افزایش نظارت‌ برای مقابله با عرضه کالای قاچاق در قم

سپهر اقتصاد-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، گفت: با هدف مبارزه با کالای قاچاق بازرسی و نظارت در سطح استان قم افزایش می‌یابد.

عزم دولت برای مقابله با کالای قاچاقبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  احمد حاجی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در حاشیه نشست کمسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز از عزم دولت و استان بر جمع آوری کالای قاچاق از بازار خبرداد و گفت: با فروشندگان کوچک و بزرگ که کالای قاچاق عرضه کنند، برخورد جدی می‌شود. وی افزود: از بازرسان همه دستگاه‌ها و بخش ها تحت مدیریتی واحد برای افزایش نظارت استفاده کرده ایم تا بتوانیم همه جوانب را پوشش بدهیم. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، گفت: مقابله با قاچاق لوازم خانگی، پوشاک، آرد و مواد غذایی را از اولویت‌های کنونی استان خواند.  
مروی، عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم در این نشست پوشش نظارتی کالای قاچاق از مرز تا مغازه را ضروری خواند و افزود: مهم‌ترین و واضح‌ترین سطح مبارزه با قاچاق کالا، فروشگاه‌های عرضه است. وی آشنا نبودن مصرف کننده با هویت کالای قاچاق را، یکی از علل جولان آن در بازار بیان کرد و گفت: کمبود تجهیزات رهگیری در گمرک و وسعت جاده‌ها و مرز‌های آبی و خاکی کشور از جمله علل وجود کالای قاچاق در بازار است. این عضو ستاد در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: فقط ۳ درصداز کالا‌های قاچاق واردشده به کشور، کشف می‌شود. مروی بیش از ۲۸ درصد از پوشاک مصرفی کشور را قاچاق دانست و گفت: از این مسیر بیش از ‍۱.۸ میلیارد دلار به جیب سوداگران می‌رود.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر