افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب در سه ماهه اول امسال

سپهر اقتصاد-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: بی توجهی در مصرف آب افزایش ۱۲ درصدی آب شرب را در سه ماهه اول امسال به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علی جان صادق پور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم در گفتگو با خبرنگاران که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد با بیان اینکه ۷۸.۵ درصد از آب شرب شهر‌ها و روستا‌های قم خارج از استان تامین می‌شود، گفت: متاسفانه بی توجهی در مصرف آب باعث شد تنها در ۳ ماه ابتدایی سال شاهد افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب شرب نسبت به مدت مشابه سال قبل باشد.
صادق پور بر لزوم فعالیت‌های فرهنگی با هدف کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آبی تاکید کرد و گفت: در صورت بی توجهی به تامین و ذخیره سازی منابع داخل استان در سال‌های نه چندان دور با تهدید بی آبی مواجه خواهیم شد. وی رشد آلوده کننده‌های منابع آبی را یکی دیگر از مشکلات پیش رو برشمرد و بر لزوم استفاده از طرح‌های مقابله با این آسیب از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف تاکید کرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین آلوده بودن آب شرب قم را شایعه‌ای کذب عنوان کرد و گفت: همه شهروندان اطمینان داشته باشند که آب شرب قم صد در صد بهداشتی است و نمونه گیری و انجام تست‌های میکروبی و آلاینده‌های به طور مستمر انجام می‌شود و در سلامت آب شرب قم هیچ جایگزینی وجود ندارد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر