افزایش ۱۸۰ درصدی خرید‌های اینترنتی در قم

سپهر اقتصاد- مدیرکل پست قم از افزایش ۱۸۰ درصدی خرید‌های اینترنتی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۴ میلیون بسته پستی در استان منتقل شده که حدود ۲۰ درصد از این تعداد مربوط به خرید‌های اینترنتی بوده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ باقری منش در حاشیه بازدید و تجدید بیعت تعدادی از کارکنان اداره کل پست استان از بیت تاریخی امام خیمنی و مزار شهدای گمنام گفت: با شیوع بیماری کرونا شاهد افزایش چشمگیر خرید‌های اینترنتی در کشور بوده ایم و اداره کل پست به عنوان بزرگترین شبکه ارتباط فیزیکی نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است.

وی در ادامه از تکمیل طرح جی نف (طرح بروزرسانی آدرس اماکن مسکونی، اداری و تجاری) در شهرقم خبر داد و گفت: در حال حاضر برای بیش از ۹۰ درصد از اماکن شهر قم کدپستی ۱۰ رقمی صادر شده و تمامی منازل روستایی استان نیز تا پایان سال دارای کدپستی ۱۰ رقمی خواهند شد.

مدیرکل پست با اشاره به صدور ۲۸۲ هزار و ۸۰۰ کدپستی در قم گفت: اماکن و محل‌های جدید نیز به صورت مستمر کدپستی دریافت می‌کنند و تنها این اماکن که حدود ۱۰ درصد از ابنیه شهر را تشکیل می‌دهند کدپستی ۱۰ رقمی ندارند.

باقری منش افزود: با راه ا ندازی سامانه جئوکد مردم برای دریافت کدپستی ۱۰ رقمی نیازی به مراجعه حضوری به اداره پست ندارند و تنها با وارد کردن شماره تلفن و آدرس خود در تارنمای gnaf.post.ir می‌توانند کدپستی و تاییدیه این کد را دریافت کنند.

گفتنی است: امروز تعدادی از کارکنان اداره پست قم به مناسبت هفدهم مهرماه روز جهانی پست ضمن حضور در بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و حرم شهدای گمنام واقع در کوه خضر نبی با امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر