بدون اتلاف وقت به وظیفه اصلی خود برای ایجاد اشتغال عمل کنیم

توان قم در طرح نهضت ملی مسکن بیشتر از سهمیه ابلاغی است

سپهر اقتصاد- استاندار قم در جلسه شورای بخش خصوصی و دولت، گفت: همه باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های موجود برویم و بدون اتلاف وقت به وظیفه اصلی خود برای ایجاد اشتغال، آرامش و زندگی خوب برای مردم عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در کشور و استان تاکید کرد و گفت: باید بدون اتلاف وقت، در راستای وظیفه اصلی خودمان، برای ایجاد اشتغال، آرامش و زندگی خوب برای مردم است تلاش کنیم.
وی وجود برخی از ابلاغیات و تبصره‌های مکرر در قانون را عامل برخی گرفتاری‌ها در مسیر تولید برشمرد و افزود: در دولت جدید با تفویض اختیار به استان‌ها بسیاری از مشکلات در استان‌ها حل خواهد شد.
مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه نزدیک به دو سال است اجازه تملک واحد‌های تولیدی مقروض به بانک‌ها داده نشده است، گفت: این روال همچنان ادامه خواهد داشت جز در شرایط اجتناب‌ناپذیر که در این شرایط هم تملک نباید منجر به توقف تولید شود.
غضنفری در این خصوص افزود: در این جلسه مقرر شد بعد از کار کارشناسی و تنظیم نامه‌ای به وزیر اقتصاد و بانک مرکزی اجازه لازم برای برگشت واحد تملک شده از سوی بانک به صاحب واحد تولیدی برگردانده شود.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی با استعلام از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می‌تواند فهرست بهای سال ساخت واحد‌های در شهرک صنعتی استان را ملاک مصاحبه دریافت بیمه کارگران قرار دهد.
محاسبه دریافت بیمه کارگران برای سازمان تامین اجتماعی با استعلام از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر اساس فهرست سال ساخت واحد‌ها در شهرک صنعتی تنها مصوبه جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت بود.
احداث راه دسترسی به نمایشگاه بین المللی هم یکی دیگر از درخواست‌های فعالان بخش خصوصی در این جلسه بود
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر