برای افزایش ماندگاری مسافران در قم تلاش شود

فرماندار: برای افزایش ماندگاری مسافران در قم تلاش شود

سپهر اقتصاد- فرماندار قم با تاکید بر اهمیت افزایش ماندگاری مسافران و زائران ورودی به قم گفت: باید با اطلاع رسانی و تبلیغ مراکز تفریحی، تاریخی و میراثی مدت زمان ماندگاری زائران در این استان افزایش یابد.

عباس ذاکریان عصر چهارشنبه در گفت و گویی، بااشاره به استقبال مردم از سفر به قم با کنترل نسبی کرونا و افزایش پوشش واکسیناسیون، بیان داشت: امسال برخلاف دو سال گذشته حجم بالایی از سفر به قم در جریان است اما همچنان با سالهای قبل از کرونا فاصله دارد.

وی  ادامه داد: در همین راستا از سه ماه گذشته ستادهای نوروزی استقبال از زائران و مسافران نوروزی در سطح استان و همچنین شهرداری قم شروع به کار کرده و ۶ بوستان به همراه ۲ سوله بحران و سالن های ورزشی شهرداری جهت اسکان مسافران آماده سازی شدند.

ذاکریان ادامه اضافه کرد: همزمان در سطح استان نیز برنامه ریزی جهت تجهیز و افزایش ظرفیت مراکز اقامتی و سالن های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان در دستور کار مسوولان استانی قرار گرفت.

وی با اشاره به آماده سازی ۳ هزار کلاس درس در ۳۰۰ مدرسه استان جهت اسکان زائران و مسافران نوروزی، اظهار داشت: قبل از شیوع بیماری کرونا به صورت متوسط هر سال ۶ هزار کلاس درس از مسافران نوروزی پذیرایی می کردند.

فرماندار قم یادآور شد: ۳۸ حسینیه و مسجد، به همراه سوله های بحران و سالن های ورزشی به همراه ۲۵۰ نماز خانه ادارات و دستگاه های دولتی در شب تحویل سال به ظرفیت اسکان زائران افزوده شدند.

وی با اشاره به نحوه توزیع میوه شب عید در قم تصریح کرد: کیفیت، سایزبندی، تعداد غرف و قیمت این محصولات در سطح استان قم رضایت بخش بوده و تاکنون مشکلی برای مردم در تهیه میوه شب عید به وجود نیامده است.

ذاکریان نوسانات اخیر قیمت تخم مرغ را مورد توجه قرار داد و گفت: برای بازگشت آرامش به بازار تخم مرغ نیز عرضه این محصول در غرف توزیع میوه با قیمت مصوب از امروز آغاز شده و نگرانی های ایجاد شده کاملا برطرف شده است.

فرماندار قم با اشاره به مباحث امدادی و ایمنی ستاد تسهیلات زائرین، اضافه کرد: پوشش جاده ای و مراکز پرتردد در مباحث امداد و نجات تاکنون به نحو درستی انجام گرفته و مسافران ورودی به قم مشکلی در این مباحث احساس نکردند.

ذاکریان با اشاره به تشدید بازدید و نظارت بر مراکز اقامتی و توزیع مایحتاج عمومی مردم خاطرنشان کرد: بازرسان ستاد تسهیلات استان با نظارت های مستمر در صدد حفظ ثبات و آرامش بازار هستند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر