بررسی مشکلات کسبه شهرک صنوف قم

سپهر اقتصاد-رئیس اتاق اصناف قم با حضور در شهرک صنوف به بررسی مشکلات 170 واحد آهن فروشی مستقر در این شهرک پرداخت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛با انتقال آهن فروشان داخل شهر به شهرک صنوف بسیاری از مشکلات رفت و آمد مردم و مزاحمت‌های این واحد‌های صنفی به حداقل رسیده است.

شهرک صنوف در کیلومتر ۵ جاده قدیم قم تهران با یک ۱۵۷ هکتار مساحت پذیرای آهن فروشانی است که پیشتر در داخل شهر به عرضه آهن آلات می‌پرداختند.

در این شهرک نزدیک 170 واحد آهن فروشی مستقر شده و روزانه 10 تا 15 تریلی آهن آلات را جابجا و به بازار مصرف می‌رسانند.

با گذشت حدود سه سال از راه اندازی این شهرک همچنان کسبه این مجموعه با مشکلات مواجه هستند.

نبوده فضای سبز، نبود امکانات خدماتی و رفاهی، آسفالت نبودن مسیر ورودی شهرک، صادر نشدن سند برای این واحد‌ها، نداشتن پاسگاه پلیس و آتش‌نشانی از مهمترین مطالبات و مشکلات این آهن فروشان به شمار می‌رود.

رئیس اتاق اصناف به دنبال درخواست کسبه برای بررسی و مسائل و مشکلات آن‌ها با حضور در این شهرک با حضور اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مالکان واحد‌های آهن فروشی به بررسی این مشکلات پرداخت.

حمید خرمی افزود: به زودی با جلسه مشترک با مسئولان شهرداری و فضای سبز و پارک‌ها و میادین بخشی از مشکلات را پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: همچنین درخصوص آسفالت ورودی شهرک گفت: مسئولان شهرداری با توجه به این که از این واحد‌ها عوارض دریافت می‌کنند باید این مسیر را بهسازی و آسفالت کنند.

رئیس اتاق اصناف با اشاره به اینکه هنوز ۳۳ واحد آهن فروشی داخل شهر وجود دارند که به شهرک صنوف منتقل نشده اند گفت: به آنها اخطار داده شده که تا یک ماه آینده نسبت به تعطیلی واحد و انتقال به شهرک صنوف اقدام کنند در غیر این صورت بر اساس مواد قانونی و با همکاری دستگاه قضایی واحد آن‌ها در داخل شهر پلمپ خواهد شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر