بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قم

سپهر اقتصاد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در برنامه گفتگوی خبری سیمای نور به تشریح مصوبات سیزدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛  محسن بهشتی با بیان اینکه قبل از سفر رئیس جمهور به استان تمام پروژه‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت احصا و در جلسات مختلف با مدیران کل دستگاه‌های درباره آن‌ها بحث و بررسی شد گفت: پنج روز قبل از سفر رئیس جمهور تیم کارشناسی نهاد ریاست جمهوری در قم حضور داشت و برای مسائل و مشکلات مختلف قمی‌ها تصمیم‌گیری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه فرودگاه قم چند سال است متوقف شده و در حال حاضر اجازه فعالیت عمرانی آن صادر شده است افزود: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قم مقرر شد کارگروهی با حضور دستگاه‌های ملی و استانی با محوریت استانداری برگزار و طی سه ماه آینده تمام مسائل فرودگاه در آن کارگروه به جمع‌بندی رسیده و به اطلاع رئیس‌جمهور برسد تا به عنوان مصوبات سفر به آن ملحق و تصمیم نهایی درباره آن‌ها اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه مونوریل بحث پیچیده تری نسبت به فرودگاه بین‌المللی قم دارد و یک پروژه دولتی است که شش سال نیز فعالیت عمرانی آن متوقف شده ادامه داد: تمام عوامل مربوط به پروژه منوریل باید در مدت ۶ ماه آینده وضعیت آن را تعیین تکلیف کنند.

بهشتی با بیان اینکه اگر تامین واگن مترو قم صورت گیرد در آینده نزدیک می‌توانیم شاهد سفر مردم با مترو نیز در قم باشیم گفت: مترو نیز یکی از پروژه‌های مهم و به حق مردم قم است که نسبت به فرودگاه و مونوریل قابل وصول‌تر است و امیدواریم زودتر این مسئله به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه سهمیه استان قم در نهضت ملی مسکن در چهار سال آینده ۶۳ هزار واحد مسکن برای قمی‌ها می‌باشد افزود ۵۶۰ هکتار زمین برای این کار به استان قم الحاق شده است و ۴ هزار واحد از ۶۳ هزار واحد نیز در روستا‌های استان احداث خواهد شد.

بهشتی با اشاره به اینکه استان قم حدود هزار و ۵۸۰ هکتار بافت فرسوده ۳۱۵ هزار بافت تاریخی ۱۷ محله حاشیه نشین و سکونتگاه غیر رسمی دارد ادامه داد: زمین هایی در متراژ ۳۲ هکتار، ۴۸ هکتار و سه هکتار اراضی دولتی به این مسائل اختصاص داده شده و اختیار آن نیز به ستاد بازآفرینی استان قم به ریاست استاندار محول شده تا مشکلات مردم در بافت‌های تاریخی فرسوده و حاشیه نشین حل شود.

وی در پایان از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای باقی مانده تملک اطراف محدوده چهل اختران خبر داد و گفت: شهرداری و راه و شهرسازی باید هرچه زودتر در برطرف کردن نیاز‌های مردم در آن مناطق نیز بکوشند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر