برق ادارات پرمصرف قم قطع می‌شود

مصرف برق می‌کنند.تعطیلی استان همزمان با سراسر کشور بدلیل افزایش دمای هوا

سپهر اقتصاد - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: برق اداره‌های پرمصرفی که به کاهش مصرف اقدام نکنند قطع خواهد شد و اتصال مجدد تنها با تعهد کتبی مدیر ارشد امکان پذیر است.

به گزارش  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، مهدی آهنین‌پنجه همچنین افزود: اداره‌ها باید پیشتاز صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشند و این مهم را به عنوان یک وظیفه مورد تاکید قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه هر روز میزان مصرف اداره‌ها با مدت مشابه سال قبل مقایسه می‌شود گفت: به دستور وزیر نیرو به اداره‌هایی که رعایت صرفه‌جویی را نداشته باشند در دو مرحله اخطار داده می‌شود و در صورتی که کاهش مصرف صورت نگیرد ضمن مکاتبه با استانداری موظف به قطع برق آن‌ها هستیم.

مدیرعامل برق قم تاکید کرد: وصل برق این اداره‌ها نیز تنها منوط به تعهد کتبی مدیر ارشد آن دستگاه مبنی بر رعایت صرفه‌جویی است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات‌ وزیران، اداره‌ها موظف به کاهش مصرف ۳۰ درصدی در ساعت‌های اداری و ۶۰ درصدی پس از پایان ساعت کاری هستند خاطرنشان کرد: با تمامی اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص الزام اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار از ابتدای خردادماه مکاتبه و راهکارهای کاهش مصرف نیز برای آن‌ها تبیین شد.

آهنین‌پنجه در ادامه به تشریح اقدام‌های صورت گرفته در راستای کاهش بار مصرفی اداره‌ها پرداخت و گفت: تشکیل اکیپ بازرسی جهت بازدید از اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌ریزی جهت پایش مستمر و آنلاین همکاری اداره‌ها، الزام اداره‌ها به استفاده از دیزل ژنراتور در ساعت‌های اوج مصرف از جمله این اقدام‌ها است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر