برنامه اشتغال امسال قم در بخش صنعت و تجارت محقق شد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برنامه اشتغال مورد نظر در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت قم طی سال‌جاری محقق شد و حتی فرصت‌های شغلی به وجود آمده، بسیار بیش از میزان تعیین شده‌است.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی  بیان کرد: سطح تعهد اشتغال در سه بخش صنعت،‌ معدن و تجارت قم طی سال‌جاری، ۶هزار و ۳۰۰ تن بود که تا پایان آذرماه و درحالی که هنوز سه‌ماه به پایان سال مانده،‌ ۱۱هزار و ۹۳۰ فرصت شغلی در این حوزه‌های مهم اقتصادی استان ایجاد شده‌است.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده نیز در بخش‌های یاد شده، ۱۶هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که تاکنون رقم ۱۹هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال در سه بخش صنعت، معدن و تجارت استان سرمایه‌گذاری شده‌ که نشان دهنده تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه‌ریزی صورت گرفته در این حوزه است.

وی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال در بخش‌ صنعت، معدن و تجارت قم به خوبی شناسایی و به فعالان بخش خصوصی معرفی شده‌است و به همین دلیل طی سال‌های اخیر شاهد استقبال خوب سرمایه‌گذاران برای فعالیت در عرصه‌های یاد شده هستیم.

سیجانی با اشاره به موقعیت ممتاز قم برای فعالیت‌های تولیدی گفت: مسئولان استان قم حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی را به صورت جدی دنبال می‌کنند که بازدیدهای مستمر میدانی و تشکیل مستمر جلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای برطرف کردن مشکلات بهره‌برداران این بخش،‌ نمونه‌هایی از آن است.

وی بیان کرد: استقرار صنایع پیشرفته و سبز در شهرک‌های صنعتی قم که با محیط زیست استان سازگاری بیشتری دارد در اولویت برنامه‌های سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم است و از هرگونه سرمایه گذاری در این بخش با تسهیل صدور مجوزها و ارائه تسهیلات بانکی حمایت می‌کنیم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر