برنامه راهبردی ارتقا کیفی محلات قم اجرا می‌شود

سپهر اقتصاد-- سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: در ادامه روند توسعه برنامه‌محوری در شهرداری قم، تدوین برنامه راهبردی عملیاتی ارتقاء کیفی محله‌ها در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری در زمینه ارتقای کیفی محله‌های قم اظهار داشت: در این راستا با اولویت‌بندی محله‌های شهر قم و با استفاده از ظرفیت کلیه ذینفعان و مشارکت شهروندان با شناسایی وضعیت موجود هر محله در ابعاد مختلف و کالبدی، محیط‌زیست، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی؛ شناسنامه محله تدوین و سپس با رویکرد برنامه‌ریزی همگرا به احصا نقاط ضعف، قوت، نیازسنجی و اولویت‌بندی آن‌ها اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از اولویت‌بندی محله‌های شهری برای هدف‌گذاری و تعیین راهبردها و سیاست‌های اجرایی و تدوین برنامه عملیاتی جهت ارتقاء کیفی محله برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام می‌گیرد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی شهرداری قم با اشاره به هدف نهایی طرح ارتقاء کیفی محله‌ها، گفت: نتیجه این اقدام‌ها در طول بودجه‌های سالیانه شهرداری به‌صورت طرح‌های ارتقا کیفی محله‌ها تعریف و اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: برای تدوین مناسب این برنامه برای هر محله برداشت آخرین وضعیت موجود و ایجاد بانک اطلاعات آماری محله‌ها ضروری است که گام‌های مناسبی در این زمینه در حال برداشته شدن است.

محمدرضا خانی در پایان بیان کرد: مشارکت فعال نخبگان و شهروندان ساکن محله‌ها در فرآیند تدوین این برنامه‌ها تاثیری قابل‌توجهی در تقویت برنامه عملیاتی تدوین‌شده خواهد داشت.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر